Test Honda Jazz 1.5 i-VTEC 2018: Skrytý poklad

Hned na začátek je asi dobré říct, že nová Honda Jazz se nebude líbit každému. Ale byla by chyba ji zavrhnout jen kvůli vzhledu, pokud vám zrovna nesedne. Má totiž plno jiných kvalit!Jaké kvality to jsou? Motor! A prostornost. A podvozek. A světla. No dobře, tak na to jdeme podrobněji.

Málokterá značka má tak široký záběr motorů, jako Honda. Chcete kvalitní sekačku? Tak je volba jasná, Honda má jako jedna z mála své vlastní motory. Skůtr? Honda! Pily a mnoho dalšího… a hlavně ta auta! 1.5 s turbem v novém Civicu je jeden z nejlepších motorů, se kterým jsem jezdil. A tahle 1.5 bez turba není o nic horší. Má skvělých 130 koní, což je na tak lehké auto skvělá hodnota. A miluje otáčky. Nezkoušejte ho podtáčet, v nízkých otáčkách sice neurazí, ale není to to, co od něj chcete. Jakmile šlápnete na plyn, tak poznáte, že to je to, co tohle auto potřebuje. Dvojka a trojka tak budou vaše oblíbené rychlosti. Na první pohled si řeknete, že je to jen ne moc hezká nákupní taška. Ale to je chyba. Tohle auto vás bude nesmírně bavit. Malé, se skvělým podvozkem, lehké a s motorem, který budete milovat.

A praktická stránka? Tu poznáte hned, jak otevřete kufr. Je hluboký, vejde se do něj víc, než jen nákup na víkend. Pod podlahou jsou další prostory. A chcete toho převézt více? Tak to přichází čas na doménu Hondy, tedy skvěle řešené zadní sedačky, které se jednoduše sklopí do roviny a kufr tak získá doslova nový rozměr. Však uvidíte ve videu. Když však zadní sedačky nesklopíte, vejde se tam pohodlně i vysoký dospělý člověk a ještě bude mít plno místa. Co se týče praktičnosti, tak ta pokračuje i na předních místech, kde je například po levé ruce řidiče přihrádka na pití, která se vyklápí. To jsem nikde jinde neviděl a musím se přiznat, že jsem používal jen tu. Je to trochu jako v dodávce, ale mnohem lepší, než dole u řadicí páky. Kde jsou ovšem držáky také.

A když jsem u té řadicí páky – ta má opravdu skvělý tvar, úžasné dráhy a chod. Je trochu dost nízko, na což si ale hned zvyknete a budete ji milovat. Takže rada je jasná – zapomeňte na automat. Ten fakt nedává smysl.

Honda Jazz možná nevyhraje cenu za nejhežčí auto. Mně se ale líbí. Má dokonale využitý prostor. V téhle výbavě vypadá trochu sportovněji. Nehodnotím zadní difuzor, o kterém mám určité pochybnosti, ale třeba přední světla jsou radost pro oči. Člověk by nečekal, jak kvalitní světla se mohou do tak malého auta dostat. Včetně dálkových.

Honda Jazz se nebude podbízet cenou. To Honda asi nikdy. Nemá to zapotřebí. Ale podbízí se kvalitou, motorem a praktičností. Mě si získala. Pokud nad takovým autem přemýšlíte, zkuste si ji. Uvidíte.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.