Peugeot 3008 GT Hybrid 145: Fešák zvenku i zevnitř

Peugeot 3008 může posloužit jako rodinné auto. Bude to však vyžadovat kompromisy ve velikosti vašich dětí. 

Hned z kraje je asi dobré říct, že model 3008 je můj oblíbený. Ne tak moc, jako 508, která je zkrátka krásná, ale mám 3008 velmi rád. Optimální velikost oproti velké 5008. Ale jak jsem při testování zjistil, tak buď se mezigeneračně zmenšila, nebo jsem si ji špatně pamatoval. Vzadu si totiž dospělý člověk nesedne. Na to je tu větší sourozenec. Pokud však vzadu vozíte děti a ne dospělé (to jde mimochodem jen vzadu, vpředu isofix nenajdete), budete naprosto v pohodě. 

Vzhledově je nová 3008 Peugeot na první pohled. Ostře řezané linie, elegantní vzhled, dobrá míra nadčasovosti, která zaručí, že se toto auto jen tak neokouká. Přední logo je možná trochu velké, ale to je z mého pohledu asi tak jediné mínus. Moc hezká je grafika světel a jejich možnosti pozdravení a rozloučení v noci. 

Interiér u Peugeotu buď milujete, nebo nenávidíte. Já patřím do první skupiny. Nejsem z těch, kteří se snaží si volant nacpat co nejvíce nahoru a pak nadávají, že nevidí na budíky. Tak to totiž nebylo zamýšleno, volant má být dole a na budíky koukáte přes něj. Nepotřebujete tak head-up displej, protože máte vše krásně na očích. V tomto případě na jednom obřím displeji, který byl důvodem, proč jsem si toto auto půjčil. 

Displej opticky levituje na přístrojové desce a je opravdu velký. Zobrazení na něm je jednoduché, ovládání klimatizace je vždy na něm, to je trošku škoda. Vypadá ale výborně a interiéru moc pomáhá. Co pomáhá praktičnosti, tak to je menší displej pod tím velkým, kde máte takové rychlé volby. Nečekejte haptickou odezvu jako u Audi, stejně ani rychlost reakcí, ale život v autě to dost usnadňuje. Třeba vypnutí upozornění na překročení rychlosti, které mimochodem není nijak rušivé, je díky tomu výrazně jednodušší. Dá se takto jít i třeba do nastavení klimatizace, nebo rychle do Android Auto, což je věc, kde se rychlý přístup vždy hodí. 

Vpředu se sedí skvěle. Dost místa všude, navíc pokud nezvolíte výbavu GT, kterou jsem měl já, budete mít sedačky s certifikátem AGR a možností nastavení sklonu a délky sedáku. Toto je důvod, proč bych šel do výbavy Allure. GT vypadá krásně, ale tohle auto mě má hlavně pohodlně přepravovat a k tomu se hodí pohodlné sedačky. 

Potěší úložné prostory, kterých je dost, jeden je zajímavě skrytý. A co je v dnešní době už skoro nevídaná věc, tak jsou osvětlené a ten pod loketní opěrkou i klimatizovaný. To se povedlo. Materiály působí hodnotně, ale to zkrátka Peugeot vždy uměl. 

Stejně jako podvozek. Ten je pevný, někdo by mohl říct sportovní, já říkám pevný. V zatáčkách vás spíše omezují obuté pneumatiky, limity podvozku jsou dál. Ale to nebudete nejspíš zkoušet, tohle je rodinné auto, kterým je ale radost se i trošku svižněji projet. Pokud hledáte komfort za každou cenu, máte tu sesterský Citroën. 

Abych ale jen nechválil, mám tu pár drobností. Jak už to tak u mě bývá, sepíšu je do jednoho odstavce, ať to nemáte rozházené po článku. První věc, která se mi stala a byla velice nepříjemná, byla zlobící klimatizace. Do auta jsem nasedl a bylo asi 40 stupňů. To je teplota, kdy klimatizaci opravdu oceníte, zároveň ale ne nějaký extrém, který by auto nemělo zvládat. V autě mi ale pořád bylo teplo. Pak jsem přišel na to, že z výdechů na pravé straně jde horký vzduch. Asi hodinu jsem zkoušel naprosto vše možné, bylo mi vedro, byl jsem naštvaný a najednou se klimatizace rozhodla tam poslat také chladný vzduch a v autě bylo příjemně. Možná chyba konkrétního kusu, ale dost nepříjemná. 

Nelícující obložení na A sloupku u auta s 20 tisíci kilometry také není úplně dobrá vizitka, to se také může týkat jen tohoto vozu. Co by mohl být obecnější problém, tak to bylo odmítání navigace Waze přes bezdrátové Android Auto. Mapy Google v pohodě, Waze prostě ne. Možná špatná kombinace telefonu, auta, operačního systému, teploty, rosného bodu. Kdo ví. 

Bezdrátová nabíječka je celkem ukrytá a přístup k ní není nejlepší. Má však dobře výraznou diodu, takže víte, že tam je telefon. A hlavně spolehlivě nabíjí, to je důležité. 

Co vás může pohánět? Vždy motor s určitým podílem elektrifikace. Základem je Hybrid 145, tedy tříválec o výkonu 136 koní a elektromotor. Pak je tu plug-in s výkonem 195 koní a dvě čistě elektrické verze s výkony 210 a 230 koní. Jak asi tušíte, základní “jen” hybrid je nejlevnější a ten jsem právě měl možnost vyzkoušet. Podle mě je to nejlepší volba. Nemám naprosto nic proti plug-in hybridu ani elektromobilům, ale je zde faktor ceny. Hybrid 145 je o čtvrt milionu levnější, než nejlevnější plug-in. Jasně, ten má větší výkon a zvládne jet čistě na elektřinu. Ale stojí to za ten cenový rozdíl?

I základní motorizace nemá problémy s nedostatkem výkonu, elektřina pomáhá a převodovka řadí celkem svižně. V její pohotovosti dost pomůže sportovní režim, ale i bez něj se dá v pohodě žít. Rekuperace je taková trošku nepředvídatelná, jednou dáte nohu z plynu a jede naplno, pak zase auto plachtí. Udávaná spotřeba 5,4 l/100 km může být reálná, já měl sice o pár deci vyšší, ale nesnažil jsem se jezdit úsporně. 

Cena u této 3008 mi přijde velmi příznivá, když se podíváme na akční ceník, tak je to ve výbavě GT 849 000 Kč, v nižší Allure je to pak 749 000 Kč. Za takto velké a elegantní auto mi to přijde jako dobrá nabídka. 

Nová 3008 mě sice párkrát trochu naštvala. I tak jsem s ní ale jezdil rád, protože mi vyhovuje ten pevný podvozek, moc se mi líbí interiér a exteriér. Pokud vzadu nebudete vozit vysoké lidi, kteří se tam zkrátka nevejdou, mohu ji s klidným srdcem doporučit. 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.