Dojezd elektromobilu na dálnici nemusí být strašák
Že je elektromobil vhodný jen do města, protože na dálnici nikam nedojede? Nebo může být dojezd naprosto dostatečný? To se vydali zjistit v DS s jejich novou vlajkovou lodí N°8.
Cestovat elektromobilem na velké vzdálenosti bez starostí o dojezd nebo dobíjení je základním prvkem ambice společnosti DS Automobiles ztělesnit umění cestovat. Během různých tras od 450 km do více než 500 km prokázala DS N°8 svou schopnost cestovat na dlouhé vzdálenosti po hlavních evropských silnicích bez nutnosti dobíjení. Na dálnici, v reálných podmínkách, se DS N°8 skvěle vypořádala s výzvou elektrické mobility na dlouhé vzdálenosti bez omezení, tak že můžete zastavit pouze tehdy, když se tak rozhodnete, a ne když jste k tomu donuceni.
„U vozu DS N°8 již není baterie, která určuje, kdy zastavíte a dobijete energii, ale rozhoduje vaše prostá touha udělat si pauzu nebo nezbytnou přestávku od jízdy.“ Změna hry“. Xavier Peugeot, generální ředitel společnosti DS Automobiles
Testy v plném rozsahu po celé Evropě
Aby společnost DS Automobiles demonstrovala robustnost modelové řady DS N°8, uskutečnila řadu testovacích jízd v několika evropských zemích, kde je značka etablována. Tyto trasy, prováděné při regulované rychlosti na rychlostních silnicích a dálnicích, umožnily vyhodnotit skutečný výkon vozidla v různých podmínkách.
Pro ilustraci tohoto přístupu byly vybrány čtyři testy, všechny jsou prováděny v souladu s maximálními povolenými rychlostmi na dálnicích (obvykle 120 až 130 km/h v závislosti na zemi):
- Paříž – Lyon (Francie): 450 km, 10% úroveň nabití baterie (SOC) a 60 km,
- Mnichov – Koblenz (Německo): 506 km, úroveň nabití baterie (SOC) v cíli také 10 % a 56 km, což potvrzuje konzistenci dojezdu i přes výrazně delší vzdálenost,
- Madrid – Denia (Španělsko): 470 km, konečná úroveň nabití akumulátoru (SOC) 20 % a 128 km, což svědčí o vyšší hospodárnosti za mírně příznivějších jízdních podmínek,
- Melfi – Nera Montoro (Itálie): 450 km, úroveň nabití baterie (SOC) v cíli 28 % a 195 km, což dokládá mimořádně optimalizované hospodaření s energiemi.
Tyto výsledky zdůrazňují schopnost vozu DS N°8 udržet si pohodlný dojezd na trasách delších než 450 km po rychlostních silnicích a zároveň se přizpůsobit různým profilům silnic a jízdním podmínkám.
Všechny trasy byly absolvovány se 100% nabitým akumulátorem bez mezidobíjení, což potvrzuje spolehlivost dojezdu DS N°8. Tyto jízdy demonstrují nejen robustnost kombinovaného cyklu WLTP (750 km), ale také skutečnou schopnost vozidla ujet 500 km po dálnici v různých podmínkách – příslib, který byl nyní potvrzen zkušenostmi z terénu.
Při delších cestách po dálnici vám DS N°8 umožní dobít až 200 km za pouhých 10 minut na nabíjecí stanici o výkonu 160 kW nebo více. Palubní systém EV Routing předvídá zastavení a připravuje vozidlo na nabíjení, čímž odlehčuje psychické zátěži řidiče. Plynulý a kontrolovaný zážitek ve službách umění cestovat podle společnosti DS Automobiles.
Francouzské inženýrství v srdci výkonu
DS N°8 těží z pohonného ústrojí vyvinutého ve Francii, s elektromotorem vyvinutým společností Emotor a montovaným v Trémery (region Grand Est – 57) a akumulátorem „Long Range“ navrženým společností ACC a vyráběným v gigafactory Billy-Berclau (region Pas de Calais – 62), což jsou dvě komponenty vycházející z francouzského průmyslového know-how, které přispívají k jeho energetické účinnosti.
Tento výkon je posílen aerodynamickými kvalitami vozu, jež byly integrovány již ve fázi návrhu, které optimalizují proudění vzduchu a snižují odpor vzduchu pro dosažení rekordního koeficientu 0,24 dm2.
DS N°8 tak kombinuje kontrolovanou spotřebu paliva, referenční dojezd, dynamiku, komfort a kultivovanost pro plynulý a klidný zážitek z jízdy na elektrický pohon, který obstojí ve zkoušce na dlouhých cestách.
Zdroj a foto: DS

