Na autosalonu Brussels Motor Show se představila elektrická Mazda6e

Mazda dnes na autosalonu v Bruselu představila zbrusu nový model Mazda6e. Pětidveřový hatchback s rychlým dobíjením je nejnovějším plně elektrickým přírůstkem v modelové řadě Mazdy. 

Výkon a dojezd podle potřeb řidičů

Zájemci o Mazdu6e si mohou vybrat ze dvou pohonných jednotek, záleží na tom, čemu dávají přednost. Mazda6e je vybavena baterií s kapacitou 68,8 kWh s dojezdem až 479 km. Při nabíjení 200 kW DC se dobije z 10 na 80 % za pouhých 22 minut, 15 minut dobíjení stačí k ujetí 235 km. Elektromotor má výkon 190 kW (258 PS). 

Pro ty, co potřebují jezdit na delší vzdálenosti bez přestávek, je k dispozici varianta Mazda6e Long Range s 80 kWh baterií, dojezdem 552 km a výkonem 180 kW (245 PS). Obě verze motoru mají točivý moment 320 Nm, což znamená hladké rozjíždění a rychlé reakce při pohonu zadní nápravy. Z nuly na 100 km/h se vůz dostane za necelých 8 sekund, maximální rychlost činí 175 km/h. 

Uhrančivý design a dokonalé řemeslné provedení

Mazda6e představuje další kapitolu v typické designové koncepci automobilky s názvem „Kodo: Soul of Motion“. Hladké splývavé linie a odvážné prvky dávají vozu výraznou, ale rafinovanou tvář. Díky nízké linii střechy a siluetě připomínající krátké kupé působí automobil sportovním dojmem, ale přitom nabízí všechny výhody pětidveřového hatchbacku.

Mezi výrazné designové detaily patří originálně řešené světlomety, dveře bez rámu a integrované kliky, což působí čistě a moderně. Zadní světlomety si drží ikonické „čtyřválcové“ provedení, elektrický spoiler přidává vozu na dynamice.

Prostorný moderní interiér

Vnitřní prostor Mazdy6e je inspirovaný japonským konceptem „ma“, jehož základem je jednoduchost a otevřenost. Posádka na předních i zadních sedadlech má dostatek prostoru pro nohy, panoramatické střešní okno se stará o dostatek přirozeného světla. Kvalitní materiály jsou zárukou klidné soustředěné atmosféry, z „plovoucí“ středové konzole a panelu nástrojů čiší lehkost. 

Mazda6e je k dispozici ve dvou verzích vnitřního obložení. Ve verzi Takumi je k dispozici umělá kůže v béžovém či černém provedení, varianta Takumi Plus nabízí špičkové semišové provedení Tan Nappa a elektricky ovládané stínidlo střešního okna. Dohromady vytvářejí venkovní i vnitřní designové prvky dojem stylovosti, pohodlí a funkčnosti.


Chytrá přístrojová deska s možným přizpůsobením 

Do řidičské výbavy patří nastavitelný dotykový displej s úhlopříčkou 14,6 palce, digitální tachometr s průměrem 10,2 palce a padesátipalcový head-up displej s prvky rozšířené reality (AR), na němž se řidiči přímo před očima zobrazí základní informace, například navigace či aktuální rychlost. Klimatizaci, navigaci či multimediální systém lze ovládat snadno hlasem či gesty. O kvalitní poslech pro celou posádku se stará audiosystém SonyPRO® se 14 reproduktory. 


Posádka vždy v bezpečí

Prioritou číslo jedna je u Mazda6e bezpečí. Posádku chrání devět airbagů a vyspělý systém Advanced Driving Assistance System, mezi jehož součásti patří autonomní nouzové brzdění, hlídání jízdních pruhů, rozpoznávání dopravních značek a spousta dalších bezpečnostních funkcí. 

Nový systém monitoringu interiéru detekuje pomocí kamery děti na zadních sedadlech a zobrazí je na středovém displeji. Při opuštění auta se ozve varovný signál, aby řidič omylem nenechal děti ve voze bez dohledu.

Promyšlený design a špičková technologie v jednom – nová Mazda6e se na evropském trhu začne prodávat v létě 2025. 

Zdroj a foto: Mazda

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.