Nová Mazda6e: Plně elektrická šestka
Dokonalé propojení vozu s řidičem, přesně to by měla přinést nová elektrická Mazda6e. K tomu pohon zadních kol, výkon 260 koní a vyvážené rozložení hmotnosti.
S novým modelem Mazda6e vstupuje jezdecká filozofie Jinba Ittai do nové éry – dokonalé spojení mezi vozem a řidičem se přenáší do elektrických časů. Každý detail nového vozu vznikl s jediným účelem – usnadnit ovládání vozu, vylepšit jeho intuitivní reakce a umožnit řidiči přirozený pocit z jízdy. Vzniká tak jedinečné propojení auta a řidiče, tedy základ Jinba Ittai.
Pětidveřový hatchback nabízí vylepšenou jízdní dynamiku, která pomáhá řidičům k sebedůvěře a k trvalému potěšení z jízdy. Uspořádání kabiny odpovídá potřebám řidiče, společně s ergonomickými sedadly je zárukou snadného ovládání vozu a pohodlí i na dlouhých cestách.
Zákazníci mohou volit mezi dvěma elektrickými pohonnými jednotkami s výkonem 190 kW (258 PS) nebo 180 kW (245 PS). V obou konfiguracích dosahuje točivý moment 320 Nm, což znamená plynulé zrychlení a spolehlivé jízdní vlastnosti při pohonu zadních kol. Z nuly na 100 km/h se vůz dostane za méně než 8 s, maximální rychlost činí 175 km/h.
Stejně jako ostatní Mazdy na evropském trhu je i nová Mazda6e výsledkem práce inženýrů a techniků v Hirošimě i v německém Oberurselu, aby odpovídala požadavkům evropských zákazníků.
Řízení, zavěšení kol i kalibrace pedálů jsou vyladěné do posledního detailu, výsledkem je harmonický a uklidňující pocit při jízdě. Zárukou spolehlivého ovládání a bezprostředních reakcí je pohon zadních kol, víceprvkové zadní zavěšení a vyvážené rozložení hmotnosti 50:50. Rychlost vybočení odpovídá lidskému vnímání, pečlivě vyladěné vlastnosti řízení a tlumičů zvyšují přesnost při manévrování.
Integrovaný systém řízení brzd umožňuje plynulý přechod mezi zrychlováním, brzděním a zatáčením, což zvyšuje stabilitu i jízdní komfort. Při rychlosti 90 km/h se automaticky vysouvá zadní spoiler, který zvyšuje přítlak a vylepšuje stabilitu při vysokých rychlostech.

Mazda6e nabízí tři jízdní režimy — Normal, Sport a Individual. Každý řidič si tak může přizpůsobit styl jízdy vlastním potřebám.
V režimu Normal je dojezd a výkon v rovnováze, což je zárukou plynulé jízdy. Proto se tento režim ideálně hodí pro každodenní běžné použití. Zrychlení je plynulé, rekuperační brzdění je nastavené na standardní úroveň a totéž platí pro odpor volantu.
Režim Sport nabízí intenzivnější a dynamičtější styl jízdy. Znamená výraznější zrychlení, rekuperační brzdění na střední úrovni a zvýšený odpor volantu pro sportovnější zážitek.
V režimu Individual si řidič může zrychlení, brzdění i odpor volantu nastavit ručně podle vlastní chuti. Zrychlení lze nastavit na střední nebo silné, rekuperační brzdění je k dispozici ve čtyřech úrovních (nízká, standardní, střední a silná) a u odporu řízení jsou na výběr dvě varianty, standardní a sportovní.
Nová Mazda6e představuje vývoj filozofie Jinba Ittai ve věku elektrifikace. Zachovává jedinečný zážitek z jízdy typický pro předchozí modely a posouvá preciznost, rychlost reakcí a celkové vyladění na vyšší úroveň. Každý detail přispívá k dynamickým a poutavým zážitkům z jízdy, tak typickým pro značku Mazda.
Zbrusu nová Mazda6e, dokonalá kombinace japonského řemeslného umění, promyšleného designu a špičkových nových technologií, bude v evropských obchodech k dispozici v létě 2025.
Zdroj a foto: Mazda