Test Škoda Kodiaq 2.0 TDi 2017: Hi-tech škodovka

Jaká byla Škoda Kodiaq 2.0 TDi ve výbavě Style s DSG při týdenním testu, kdy se jelo do Tater a s autem jsem najel opravdu hodně kilometrů?

Škoda Kodiaq je auto, které snad každý zná, každý o něm slyšel a každý na něj má nějaký názor. Já se na něj hodně těšil. Zní to možná trochu pozérsky, ale lákalo mě i to, že na něj budou lidé koukat a budu tak trochu středem pozornosti. A to se podařilo. Možná díky ještě ne tak časté hnědé metalíze, nebo prostě díky tomu, že je to Škoda Kodiaq a lidé jsou zvědaví.

S Kodiaqem jsem vyrazil na takový malý roadtrip do Tater, na Slovensku je to ještě méně časté auto. Za celou dobu jsem nepotkal ani jednoho dalšího, a to jsem se těšil, až nějakého pozdravím. O roadtripu jsem psal tady v blogu, tak teď více k autu. Měli jsme s kamarádem, se kterým jsme se na cestu vydali, systém bodování, kdy jeden bod byl za zvídavý pohled, dva body za otočení se za Kodiaqem, tři body za obcházení a zkoumání a čtyři za přímé oslovení, jestli je to Kodiaq a jaký je. Nasbírali jsme hodně bodů.

I pokud by někdo Kodiaqa neznal, tak je to zajímavé auto. Zvláště v této tmavé barvě. Za celou dobu jsem si na něj nezvykl, v pozitivním významu. Stále působí spíše jako nějaký koncept, díky tomu, že nemá mlhovky dole, ale všechna světla hezky nahoře (otázka je, jak budou mlhovky, navíc diodové, výkonné v mlze). Je to opravdu hodně moderní a nadčasový design, za který musím dát palec nahoru! Také musím pochválit to, že diodová jsou už opravdu všechna světla, i zpátečka, i mlhovky. Už žádné žluté světlo jak v pravěku.

Auto je to opravdu velké, nejvíc to vynikne, když zaparkujete mezi ostatními. Je příjemně vysoké, nasedat do něj je radost. Samozřejmě kromě zadních, dalo by se říct bonusových, sedaček. Testovaný Kodiaq byl totiž sedmimístný. Spíše bych to uváděl jako 5+2. Nemyslím si ale, že by někdo očekával, že se jedná o plnohodnotně sedmimístné auto, kdy v sedmi dospělých pojedete do Chorvatska. Když se této myšlenky vzdáte, pokud jste ji někdy měli, a smíříte se s tím, že zadní místa jsou opravdu spíše nouzová, možná vás až překvapí, jak se tam dá sedět. Ano, chce to manipulaci napříč celým autem, počínaje posunutím předních sedaček více dopředu (ale stále zbývá plno místa), zadních taktéž a nejdnou ve třetí řadě máte i místo na nohy. Kolena sice máte pod bradou, ale jde to. Jen jste právě přišli o kufr, protože sedačky jsou logicky na úkor kufru.

Pokud však třetí řadu sedaček sklopíte, máte luxusně velký kufr, ve kterém je samozřejmě simply clever světlo, které se dá vyndat a poslouží jako baterka s vestavěným magnetem, tak plno různých praktických ploch a háčků. Na zadních sedačkách máte až neuvěřitelné množství místa. Sedíte tam s prostorem jako v Superbu, ale mnohem výše a to někomu může více vyhovovat. Vzadu nechyběla v testovaném autě zásuvka na 220 V, vyhřívané sedačky a třetí zóna klimatizace.

Výbava testovaného auta byla Style s ne moc příplatky, chyběl adaptativní podvozek, panoramatická střecha a určitě plno dalších věcí. Co mi však chybělo nejvíce, a za to je jedno z mých dvou minus, které jsem na Kodiaqovi našel, bylo to, že neměl pohon na všechna kola. Jasně, jedná se o výbavu, kterou si člověk může koupit, ale… u některých aut by prostě měla být vždy. Mám prostě takový pocit. Je to velké auto, které vypadá, že může vjet do terénu, i když jen nějakého lehčího. Vy se ale zahrabete už na kopci k němu. Výšku má Kodiaq dobrou, i s předním náhonem se dostane daleko, ale když se mě nějací Slováci ptali, jaký je to motor a jestli čtyřkolka, bylo mi až trapné přiznat, že to čtyřkolka není. Takže pokud si budete Kodiaqa kupovat, jdětě do pohonu všech kol. Zaslouží si to.

Na druhou stranu, spojení dvoulitrového dieselu o výkonu 110 kW s náhonem na přední nápravu byla velmi ekonomická volba, na dlouhé cestě ze Slovenska jsem měl spotřebu 5,2 litru na 100 kilometrů. A to je slušná spotřeba na tak velké auto! Výkon je naprosto dostatečný. V Kodiaqu máte však k dispozici ještě 140 kW verzi motoru, která mě zatím v Superbu ani Tiguanu moc neuchvátila. Tady to však bude jiné. Víte proč? U dvou zmíněných aut je použita jiná převodovka, která nezvládá točivý moment toho motoru a tak je na prvních čtyřech převodech snížen výkon. U Kodiaqu je použita nová převodovka, která zvládá plný výkon. 140 kW jsem tedy sice netestoval, ale zatím vše nasvědčuje, že ten motor se konečeně bude chovat tak, jak se od něj čeká.

Interiér je sice klasický, ale i tak je nový. Rozložení je takové, jaké znáte, ale design je na Škodu nezvyklý, vysoké výdechy klimatizace působí nově a zajímavě. Ovládání navigace je skvělé, rychlé a navigace sama má výborné rozlišení. Auto je možné připojit na internet pomocí ŠKODA Connect, což bude kapitola sama pro sebe. Jinak vše je takové, jak má být. Kvalitní a promyšlené. Tedy až na držáky na pití, kdy není kam dát malé plechovky, na ně se asi trochu zapomnělo. Ale dostal jsem se k druhému minus – audio. V autě byl příplatkový audiosystém Canton a tedy… nic moc. Spíše tedy nic. Možná mám vysoké nároky, ale buď je špatný ten audiosystém, nebo na něj auto není připraveno, každopádně se mi dlouho nestalo, že by při trochu vyšší hlasitosti drnčely plasty ve dveřích. To vám dokáže zkazit požitek z hudby úplně dokonale.

Příjemný detail je pak ale použití nové technologie vyhřívání čelního skla, kdy nejsou použité drátky, které byly v okně vždy vidět, ale je použita fólie, která nijak neruší. Také ochranné lišty ve dveřích jsou geniální. Automaticky se vysunou, když otevíráte dveře a ochrání tak rohy vašich dveří a lak okolních aut. Jak u předních, tak u zadních, navíc plně mechanicky. To by měla mít všechna auta. Deštníky ve dveřích a škrabka ve víčku nádrže už jsou takové klasické simply clever detaily. V testovaném autě bohužel tyto vychytávky nebyly, nejspíš je nějaký z novinářů prodává na aukru.

ŠKODA Connect. Systém, u kterého jsem měl docela velká očekávání a ze začátku jsem byl dost rozčarovaný. Ze simply clever připojení to vypadalo spíše na simply never. Ale podařilo se, musíte se registrovat, pak auto spárovat a připojit buď přes SIM v autě (kterou jsem neměl), nebo přes Wi-Fi z vašeho telefonu. Tady drobná výtka – BMW zvládá využívat internet z telefonu přes bluetooth, je to rozhodně více user-friendly řešení, než hotspot na telefonu. Každopádně pokud je systém připojený, dokáže divy. Můžete si v autě přečíst zprávy, podívat se na počasí tam, kde jste, nebo tam, kam jedete. Zobrazí vám ceny paliva na čerpacích stanicích a dokonce i volná parkovací místa na parkovištích! A komunikuje s vámi i když už v něm nejste. Na počítači, nebo na telefonu, se můžete vždy podívat, jestli je auto zamknuté, kde parkuje, kolik paliva máte, kdy je další servis a můžete si do navigace nahrát cíl další cesty. To mi přišlo nádherně moderní a potěšilo mě, že to prostě funguje. Dokonce jsem to první den využil v praxi, kdy jsem před spaním zkoušel aplikaci a zjistil jsem, že zadní dveře nebyly dovřené, takže jsem seběhl k autu a vyřešil to.

Dlouhý článek, ale byl to i dlouhý a vydatný test. Kodiaq jsem si oblíbil. Je to rozumně velké auto, které má plno simply clever řešení, moderní techniku a skvěle vypadá. Jen klidně ušetřete za příplatkové audio a raději si připlaťte za pohon všech kol.

Close