Test Audi Q3 Sport 2.0 TDi 135 kW 2017: Když je Q2 málo a Q5 už moc
Na test jsem dostal Audi Q3 se silným naftovým motorem, ve výbavě Sport a se slušivým S line paketem. Krásná kombinace za trochu méně lidovou cenu. Stojí za to?
Audi Q3 je mi hodně sympatické auto. Mám rád tuhle velikost aut. Není to žádné miniauto, což vidíte i ve videu, kde si za sebe pohodlně sednu a do kufru se vejde dost věcí. Na druhou stranu to ale není žádný mastodont, který se nevejde do klasického parkovacího místa. Ne, že bych měl něco proti mastodontům typu Q7, jen pro mé využití hlavně ve městě a na úzkých okreskách dávají větší smysl menší auta.
Menší auta s výkonnými motory. Na velké auto potřebujete hodně výkonu, jinak je to papírově silný lenoch. U auta velikosti Audi Q3 vám 135 kW, kterými disponoval testovaný naftový dvoulitr, bude naprosto s přehledem stačit. Díky pohonu všech kol quattro budete přímo vyhledávat situace, kdy stojíte jako první na semaforech a někdo si stoupne vedle vás. A vy jen čekáte na zelenou a pak vystřelíte… je to dětinské? Možná, ale rozhodně je to zábavné. A ruku na srdce, každý to občas udělá. Zvlášť, pokud k tomu má auto, které přenese výkon na všechna kola a k tomu bleskurychle řadí převodovka.
Testovaná Q3 ve výbavě Sport s S line paketem vypadá ukrutně dobře. I když je bílá, tak černé doplňky vypadají skvěle. Jsem ale rád, že test nevyšel na zimu, fotit bílé auto na sněhu je… no asi tušíte jaké. Vypadá rychle, silně a dravě. Prostě Audi. K tomu ještě blinkry, které blikají postupným rozsvěcením. To je věc, která vás naučí je používat, i pokud jste ignorant, který blinkry neuznává. Tady je používat budete, protože budete chtít ukázat, jak dobře vypadají. V případě Audi Q3 jen zadní blinkry, což mě trošku mrzelo.
Musím samostatný odstavec věnovat věci, která mě ze začátku testu doháněla k šílenství a vlastně mi z ní bylo i smutno, protože mám Audi rád a vím, že auta to jsou výborná. Tou věcí byl asistent dálkových světel. Představte si, že ho zapnete, jedete ve městě v provozu a najednou se vám rozsvítí dálková světla a vypalují sítnice všem okolo. Protože to dokáží, LED světla jsou brutálně silná. A to se vám stává i na okreskách když jedou okolo auta. Bylo mi z toho úplně smutno. Ale pak jsem zjistil, že se nejedná o chybu auta, ale o chybný lidský faktor. Nejspíš některý z novinářů přede mnou se rozhodl jet do Rakouska a dálniční známku nalepil tam, kam je zvyklý – nahoru doprostřed. Což je správné umístění, ovšem pokud přesně na tom místě nemáte kameru, která se stará o dálková světla… Prošlou dálniční známku jsem tedy odstranil a problém byl vyřešen. Kéž by všechny problémy v životě měly tak snadné řešení.
Auto bylo nesmírně pohodlné, při přejetí nerovnosti působí pevně a jistě. I na 19 palcových kolech, na komfortu vůbec nic neubírají a navíc dobře vypadají. Spotřebu udržíte okolo 7 litrů a automatická převodovka S-tronic je skvělá. Pokud budete chtít spotřebu ještě trochu snížit, můžete využít eco mód, který není tak otravný, jak v některých autech bývá. Z kopce vyřazuje rychlost, takže dojedete dále bez použití plynu a zařazení z neutrálu je neznatelné.
Potěšily mě praktické detaily, jako je tlačítko na zamčení auta vedle tlačítka na zavření kufru (pokud tam není, musíte nejdříve zavřít kufr a pak jít ke dveřím zamknout auto, nebo někde hledat dálkový ovladač jako v pravěku). Docela netradiční řešení jsou druhá světla v nárazníku, která fungují jen, pokud je otevřený kufr, neboť ten se otvírá i se světly.
Praktický detail, který ale dost často postrádám, je automatické rozsvícení světel když senzor deště rozpozná silnější déšť. Zní to jako samozřejmost, plno aut to ale neumí. Klasicky skvělé audio v Audi, o kterém píšu v každém testu Audi, je snad už zbytečné zmiňovat.
Audi Q3 můžete vyčítat cenu. Ta je sebevědomá. Ale to je tak vše, co ji můžete vyčítat. Rozhodně však víte, za co jste zaplatili. Cítíte to na každém metru silnice a vidíte to na každém detailu.