Test Honda Insight 2010: Nejlevnější hybrid

Honda Insight byla nejlevnější nový hybrid, nyní je to nejlevnější ojetý hybrid. Půjčil jsem si ji z AAA Auto. Jaká je?

Bude to znít divně, ale na jízdu Insightem jsem se těšil. Ne snad kvůli výkonu, jízdním vlastnostem, nebo dokonce nějaké sportovnosti. Ale kvůli zábavě za volantem. Jiné zábavě, než si představíte. Je to prostě jiné svezení. Ne tak jiné, jako Subaru, to samozřejmě ne, ale točivý moment elektromotoru dokáže hodně zrychlit rozjezd. Zrychlení na 100 je sice bídné (jak můžete vidět ve videu), ale zrychlení na nějakých 70 je hodně příjemné. A vzhledem rozhodně nezapadne, pořád vypadá jako auto z budoucnosti. Ačkoli je dost z minulosti. Ale popořadě.

Když se řekne Honda Insight, tak si málokdo vybaví, jak vlastně vypadá. Je to na našich silnicích dost vzácné auto. Takže první věc, kterou případnou koupí tohoto auta získáte, je výjimečnost. Ale tím to nekončí.

Hybridních aut je pomálu, hybridních aut za 200 tisíc ještě méně. Hondu Insight pohání benzinový motor o objemu 1,3 litru s výkonem 65 kW + elektromotr o výkonu 10 kW. Že to nejsou žádná závratná čísla? Elektromotor přidává docela důležitých 78 Nm. A ty jsou důležité kvůli hlavní doméně tohoto auta – jízdě ve městě.

Rovnou si řekněme, že s dieselem budete jezdit s nižší spotřebou. S Hondou Insight jsem ve městě jezdil za nějakých 6 litrů na 100 km, mimo město za 6,5. Hlavní výhodu hybridního pohonu využijete při jízdě ve městě, protože díky němu máte krásně svižný a plynulý rozjezd. Svižný a tichý, takže dost snadno ztrácíte přehled o tom, kolik už jedete. Jízda ve městě je pohodlná a dalo by se říct, že na tento účel je auto stvořeno.

Jen pozor na využití zeleného tlačítka ECON vedle volantu – opravdu hodně změní chování auta, které je pak mnohem línější. A možná úspornější, ale neměl jsem nervy na to to zkoušet delší dobu. Stačí se řídit barvou podsvícení rychloměru (zelená je úsporná jízda, čím více modrá, tím méně úsporně jedete) a spotřeba bude optimistická.

Převodovka je CVT, která se k autu hodí a pokud nevyžadujete prudší akceleraci (o prudké se mluvit nedá), tak je dokonale tichá a plynulá. Při žádosti o akceleraci nastane klasický zvuk vytočeného skůtru, který neodpovídá tomu, jak auto přidává na rychlosti.

Čistě na elektřinu se podaří jet maximálně pár desítek metrů, nejedná se o hybrid, který by dokázal být čistě elektrický. Ale benzinový motor je tak tichý, že o něm nebudete ani vědět.

Exterirér je trochu extravagantní a dost může připomínat Prius. Vlastně se mi docela líbil. Je originální, zadní část příjemně nadčasová a přední taková klasicky japonská. Interiér je už trochu horší, tam je věk znát. Na druhou stranu ale nikde nic nevrzalo, vše fungovalo a po nějaké chvíli se mi vlastně začal i líbit.

Výhodou Hondy Insight není tedy celková spotřeba. Můžete koupit diesel s nižší spotřebou. Spotřeba ve městě už ale může být zajímavá. Ve spojení s plynulostí rozjezdů a jejich svižností je to vhodné auto do města. No a když se připočte cena, která je opravdu lidová, a spolehlivý pohon motoru bez turba…

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.