Test Mini One D (2017): Nejlepších 95 koní

Dvoje bezrámové dveře, na zadních sedačkách místo tak na aktovku, vše roztomile kulaté a veselé. To může být jen Mini!

Měl jsem zapůjčené Mini One D, tedy Mini, které spaluje naftu ve svých třech válcích o objemu 1,5 litru. A dělá to skvěle. Jak již titulek napovídá – z motoru jsem byl opravdu nadšený. Řeknete si, že 95 koní je taková nouzová hodnota, aby auto alespoň trochu jelo, ale mělo nízkou spotřebu. Tak v případě Mini to tak úplně není. Auto jede skvěle, protože je malé, lehké a motor je prostě skvělý. A zároveň má skvělou spotřebu!

Pokud jsem jel ve městě, měl jsem nějakých 5,5 litru na 100 km. Na dálnici při legální rychlosti 4,8. Když jsem si užíval skvělého motoru, měl jsem necelých 6 litrů na 100 km. Tohle je panečku spotřeba! A to vše na zimních pneumatikách, letní, které jsou “eko” by to bylo ještě méně. Na druhou stranu, eko pneumatiky mají tu nevýhodu, že sice plní funkci nižší spotřeby, ale už ne tak přilnavosti. Já mám u pneumatik raději přilnavost. Byl jsem tedy rád za opravdu kvalitní zimní.

Vzhled Mini je starý známý. Tedy nový známý. Mini si prostě nespletete. To má jednu velku výhodu – už z dálky vidíte, koho máte zdravit. Ano, Mini se stále zdraví a i když jsem jel v One D s halogenovými světly, tak mě zdravil John Cooper Works. Protože je to jedna rodina. Mini si kupují fandové, kteří chtějí něco originálního, ale zároveň kvalitního.

Tím jsem se dostal k vlastnosti, kterou u Mini miluji – kvalita. U všeho máte pocit, že je to kus materiálu. Přesedl jsem z Amaroku a i proti němu Mini působí bytelněji. I takové přepínače na stahování oken jsou velké, bytelné a kovové. Volant? Perfektní kus kůže. Někdy je ta kvalita a houževnatost až moc intenzivní, z řazení zpátečky mě po pár hodinách pěkně bolela ruka. Ale řazení je naprosto precizní, jsem rád, že jsem si tentokrát vyzkoušel manuál (u Coopera S jsem měl skvělý automat). Brzdy mi přišly dokonce až předimenzované, ale brzdné síly není nikdy dost.

Vždy se ale najdou nějaké chybky. Tedy alespoň já je vždy najdu. Tak ta hlavní, pokud pominu rozměry, které jsou opravdu mini a na zadní sedačky se nevejde nikdo, byla světla. Ne, že by svítila špatně (s LED se samozřejmě nemůžou rovnat), ale při startování pohasínají. A že auto díky stop/start systému startuje často. Je to škoda, ale je to další důvod, proč pořídit LED. Na druhou stranu, klasická halogenová světla se k Mini prostě hodí a vytváří ideální retro vzhled.

Dále pak systém klíčku, který v tomto případě byl k odemykání potřeba. Nestačí vzít za kliku, musíte na klíčku odemknout. Ale ke startu už ho zase nepotřebujete, startuje se páčkou jako v letadle. Ale k zamknutí ho zase potřebujete. Takže další doporučení na výbavu – bezklíčkové odemykání.

A to je z negativ vlastně vše. Pak už jen pozitiva a radost. Třeba takové vyhřívání sedaček je to nejsilnější, co jsem zatím zažil. Pro muže až nebezpečně silné.

Mini One D je prostě auto, kde vidíte každou utracenou korunu a nemůže vám to být líto. Jsou to dobře utracené peníze, které při provozu už nebudou skoro ubývat. Mini do každé rodiny!

Close