Test Opel Ampera 2012: Hledání smyslu (+ VIDEO)

Na opravdu krátký test jsem si v AAA Auto půjčil opravdu zajímavé auto. Opel Ampera. Auto, které jako nové stálo milion, vyhrálo cenu za nejlepší auto a nikdo ho naživo vlastně neviděl. Je opravdu tak dobré?

Opel Ampera není špatné auto. Ale kdo si ho kupuje, tak musí vědět, do čeho jde. A být na to připraven. Ten základní fakt, kterým musím začít, je nabíjení. Jelikož se jedná o plug-in hybrid, nabíjí se ze zásuvky. No a plné nabití trvá přes čtyři hodiny. A na toto nabití ujede Ampera nějakých 40 kilometrů. Po této vzdálenosti ale nezůstane bezradně stát u krajnice, ale využije benzinovou jednačtyřku, která zde ale plní funkci prodlužovače dojezdu. To znamená, že nemá moc výkon. Ale jak jsem vyzkoušel, jezdit se s ní dá vlastně v pohodě. Jen se pak musíte smířit s tím, že máte těžké auto se slabým motorem.

Otázka je tedy to nabíjení. Pokud máte kde nabíjet, tak se z Ampery stává fajn společník, který stále vypadá hodně k světu. Jakmile jste doma, připojíte ji do nabíječky a na jízdy po městě si vystačíte s energií v bateriích. No a pokud by náhodou došla, pomůže spalovací motor.

Jak jsem už nakousl, vzhled je vážně nadčasový. To, že je testované auto staré šest let, by asi nikdo neodhadl. Maskuje to vážně skvěle. Přední část už trochu zestárla, ale zadní je stále nadčasová. Svůj podíl na tom má i opravdu malá rozšířenost. Vždyť kdy naposledy jste viděli Amperu? A i to může být důvod ke koupi. Auto, které je opravdu královsky vybavené, nové stálo milion, stále vypadá výborně a dokáže jezdit jen na elektřinu. Jen to chce předem promyslet, kde budete nabíjet.

Já nabíjel na veřejných nabíječkách a to není komfortní. Čtyři hodiny čekat na dobití baterií byl dost nevyužitý čas. Ale jak říkám, situace se obrací, pokud máte kde nabíjet v době, kdy auto nepotřebujete.

Pokud jsou baterky nabité, Ampera jede opravdu slušně. Dá se zapnout i sportovní režim, který trochu zrychlí reakci plynu a jak je u elektromobilů zvykem, zrychlení je úžasně plynulé od volnoběhu. Elektromotor má slušných 150 koní, takže pokud má šťávu, nabídne překvapivou dynamiku.

Kožené sedačky jsou opravdu studené a jejich vyhřívání je tak nezbytné, což jsem si sám na sobě ověřil, protože jsem auto měl, když byly opravdu velké mrazy. Zadní lavice si ani nehraje na to, že pojme tři lidi, jsou tam jen dvě místa. Prostor nad hlavou je trochu zvláštní, protože nad ní máte už zadní okno. Před koleny je relativně prostor, kde však úplně chybí, je místo pro nohy pod sedačkou. Pokud si ji nastavíte jako řidič nízko, nohy toho za vámi se tam prostě nevejdou. To ale uvidíte i ve videu.

Takže pokud cestujete převážně ve dvou, máte kde nabíjet, jezdíte kratší trasy a Ampera se vám líbí, je to jasné. Stojí zlomek původní ceny a funguje stále jako nová. Alespoň tedy ta testovaná, ta i s 90 tisíci kilometry fungovala bezvadně. Pokud ale jezdíte delší trasy, nebo nemáte kde nabíjet, poohlédněte se raději po něčem více klasickém.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.