Test Subaru Levorg 2020: Méně výkonu, více pohodlí

Nový Levorg přišel o turbo, ale získal větší motor. I tak má nižší výkon. Naštěstí to ale není jediná změna a nyní je pohodlnější než kdy dřív.

Subaru Levorg máme spojené s přeplňovaným motorem 1,6, který nabízí 170 koní a u Subaru v jiném modelu není. Tak tento motor již není u Subaru v žádném modelu, Levorg má nově pod kapotou nepřeplňovaný dvoulitr známý například z Foresteru. Na první pohled může změna z 1,6 na 2,0 vypadat z pohledu výkonu příznivě. Není tomu ale tak, jelikož nový motor nemá turbo, nabídne o 20 koní méně. Tedy rovných 150. 

Teď si možná řeknete, že ani 170 koní nebylo pro Levorg moc. Jeho podvozek je totiž stavěný na víc a nejednou jsem slyšel, že by mohl mít třeba 300 koní. Takže co teď se 150? Má to vůbec cenu? A já osobně říkám, že má. Nelámejte hůl moc brzy. Ačkoli se přiznávám, že jsem se vyzkoušet nový Levorg trochu bál, protože jsem ho měl moc rád s turbem a otvorem v kapotě, o který nyní také přišel, tak mě v Subaru celkem nalákali, když mi řekli, že je to nyní takový menší Outback. A já mám Outback moc rád. 

Jak to mysleli? Díky podvozku. Ne snad, že by se zvýšila světlá výška a z Levorgu by teď byl doslova zmenšený Outback. Pohodlí se však posunulo o hodně dále do komfortního světa. A to je super zpráva. 

Protože když už uberete výkon, je dobré to někde kompenzovat. Jelikož má atmosférická pohonná jednotka naprosto lineární zátah, o kterém se turbomotoru může jen zdát, je pohodlné nastavení na místě. Stále dokáže jet rychle a pořád se při jízdě můžete bavit. Díky tomu, že je podvozek opravdu o několik úrovní nad motorem, máte jistotu, že to snad do žádné zatáčky nepřeženete s rychlostí. Postupem času zjistíte, že když se jedete projet, máte na konci téměř studené brzdy. Protože brzdit není potřeba. Ne, když auto tak skvěle reaguje a zatáčí. 

V Levorgu tak nyní získáte skvělého parťáka na dlouhé cesty. Je to slušné velké kombi, které i bez otvoru v kapotě dost vyčnívá v davu. Dovnitř se vejde celá rodina a jízda vás bude naprosto hýčkat. Možná si řeknete, že to samé nabídne i Outback. Jistě, nabídne. Ale vyjde vás to na víc peněz. Pokud nepotřebujete větší velikost, silnější motor a světlou výšku, je tu pro vás Levorg. Ten samozřejmě nabídne permanentní pohon všech kol, takže vás nikde nenechá na holičkách. 

A také nabídne EyeSight. Ačkoli je tento text o Levorgu, nemohu si pomoct a musím se alespoň trochu zmínit o EyeSightu, protože ho mám prostě rád. Jedná se o systém dvou kamer u zpětného zrcátka, který má plno funkcí. Třeba slouží jako oči adaptivního tempomatu, který je díky tomu naprosto plynulý a umí i rozeznat, co před vámi jede a podle toho upravit reakce. 

Pomůže i při nouzovém brzdění před překážkou, což jsem měl možnost vyzkoušet. Ne v provozu, ale na akci Subaru, kde jsem se nemusel bát, že něco zničím. Respektive pokud bych něco zničil, měl bych svědky na to, že to vážně nebyla má chyba. A tento asistent funguje skvěle. Je nepříjemný pocit, když vám auto samo třeba ve 40 km/h šlápne na brzdu, ale za zachráněné plechy a zdraví to rozhodně stojí. 

Tento test byl ale takovým rozloučením. Měl jsem teď smutné období. Ale nemluvím o svém osobním životě, ale o Subaru. Na týden jsem měl Levorg a hned po chvíli BRZ. Tedy dva modely, které u nás končí. Je tedy poslední možnost se rozhodnout, zda toto japonské kombi chcete. Já ho mohu naprosto doporučit, jak jsem ochuzení o turbo bál, tak jsem zjistil, že jízda není jen o výkonu. Je i o komfortu a pohodě. A na tom v Subaru hodně zapracovali. 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.