Volkswagen Caddy 1,5 TSI PHEV: Přehlídka tvrdých plastů za milion

Pokud chcete zkrátka velké auto pro rodinu, osobní malá dodávka může být tou pravou volbou. MPV z nabídky mizí, ale tato auta naštěstí stále zůstávají. Já vyzkoušel delší verzi s označením Maxi pro sedm cestujících v plug-in hybridním provedení. A z pár věcí jsem byl trochu překvapený. 

Začnu pozitivně – auto se mi líbí. Jasně, žádné designové výstřelky, ale to je naprosto v pořádku, tohle je Volkswagen, tedy auto, které by mělo zapadnout v davu. Velká zadní světla jsou super vidět, chromové prvky v nich sice působí trošku čínsky, ale celkově vzato se mi vzhled i v bílé barvě líbí. 

Pak jsou tu sedačky. V testovaném voze příplatkové ergo Comfort a stojí rozhodně za každou korunu malého příplatku. Jsou skvělé a cestování se tak dostává na jinou a mnohem pohodovější úroveň. Protože to je zkrátka důležité, chcete dát do auta rodinu a vyrazit daleko. A netrpět při tom. Pohodě na palubě pomáhá i detail, který je nesmírně praktický, tedy zesílení hlasu zepředu dozadu. Už nemusíte křičet do třetí řady, uslyší vás, i když normálně mluvíte. 

Interiér je jak v běžném osobním autě. Tedy co se displejů a ovládání týká. S materiály je to už horší. Ať sáhnete kamkoliv, narazíte na tvrdé plasty. A občas na ne úplně vzhlednou záslepku, která odkazuje na užitkový původ vozu. Co zamrzí, to je absence bezdrátové nabíječky. Ta naštěstí může být za příplatek. Android Auto funguje skvěle bezdrátově, takže ještě mít kde telefon nabíjet a bylo by to super. Ještě jeden drobný nedostatek je ten, že ploška pro ovládání hlasitosti a teploty pod displejem není podsvětlená. V noci ji tak prostě vůbec nevidíte. Jasně, hlasitost nastavíte na volantu, i tak je to ale trochu přešlap. 

Takže vzhled dobrý. Přední sedačky skvělé. Zadní sedačky ve třetí řadě? Čekal jsem je více nouzové, ale jsou naprosto v pohodě použitelné, troufnu si říci, že i na delší trasy. I kufr zůstává ještě dostatečný, i tak nabídne v dlouhé verzi 446 litrů. Překvapení přichází v druhé řadě. Myslíte, že si dáte nohu přes nohu? Omyl, budete rádi, když se vejdete. Nejspíše jako ústupek pro místo ve třetí řadě je ta druhá ochuzená. Kdyby byla lavice posuvná, tak je to vyřešené. Ale není. 

Když jsem dal dolů stolečky, tak jsem se za sebe se svými 184 centimetry nevešel. Se stolky nahoře už to bylo lepší. Nad hlavou úplně super. Ale zkrátka místo pro nohy je potřeba a toho zde moc nedostanete. Do druhé řady tedy děti a do třetí dospělí. Nečekané řešení. Plusem je příkladná manipulace se sedadly, které je opravdu snadné vyndat, mají dokonce i madla. 

Cestující vzadu zažijí ještě jedno nepříjemné překvapení, pokud si budou chtít otevřít okno. Neotevřou. Za příplatek si je mohou alespoň manuálně vyklopit. Tedy ne, že by museli připlácet oni, ale vy při koupi auta ano. Toto řešení má logicky řadu nevýhod – nejdou ovládat zepředu, nejdou zablokovat, nevětrají tolik a jednou se mi dokonce stalo, že se při zavření dveří okno vyklopilo. Možná to však byla má chyba a málo jsem ho dovřel. Stát se to však může. Pozitivní je, že jdou alespoň nějak otevřít. A možná i dávka nostalgie, můj starý saab má zadní okna taky takto řešená. Berme to však pozitivně – výdechy klimatizace jsou dostatečně dimenzované i vzadu, a tak není potřeba okna otevírat. 

Kapsy v zadních posuvných dveřích, které jsou neviditelné, jsou zkrátka klasická vlastnost. Proč neviditelné? Protože když dítě sedí vzadu, má je tam. A může se třeba stát, že do nich dá nějaký odpad. Vy, když dítě vyndaváte, máte dveře otevřené. Takže kapsy nevidíte. A odpad si tak může žít vlastním životem. Možná i doslova. 

A co může Caddy pohánět? Benzínový motor, naftový motor a plug-in hybrid. Já měl poslední jmenovaný, což je také nejvýkonnější verze, nabídne 150 koní. Velice zajímavá je možnost rychlého nabíjení, takže baterku můžete plnit až 50 kW na DC nabíječce. Elektrický dojezd je také slušný, přes 100 kilometrů se dostanete bez problému. Spotřebu jsem měl pod 20 kWh/100 km. Dokonce se mi jednou stalo, že jsem vyjel s nabitým autem a viděl jsem, že mi zbývá nějakých 30 kilometrů elektrického dojezdu. A začal jsem řešit nabíječku. Pak mi ale došlo, že tohle přece řešit nemusím, až dojde elektřina, naskočí spalovací motor a jedu dál. Ale zkrátka díky velikosti baterie a síle elektromotoru zapomenete na to, že nejedete v elektromobilu. 

Co možná souvisí s rekuperací, nebo se jedná o závadu konkrétního auta, ale stalo se mi asi třikrát, že jsem brzdil a propadl se mi brzdový pedál. To je věc, kterou rozhodně zažít nechcete. 

Položil jsem si otázku, pro koho taková motorizace je. A chvíli jsem nad tím přemýšlel. Napadlo mě, že možná pro ty, kteří každý den vozí děti do školek, škol a babičky do kaváren… to máte nastartovat, popojet, vypnout, nastartovat, popojet, vypnout. Což je pro elektrický pohon příjemnější, než pro spalovací. Pak možné také pro toho, kdo chce nejvýkonnější Caddy. Nebo pro toho, kdo zkrátka nechce lokální emise a má kde nabíjet. Pak také třeba pro někoho, kdo zadní sedačky nepotřebuje pořád. Může je tak vyndat a získat praktickou malou dodávku s nákladovým prostorem přes 3000 litrů. Auto je to univerzální Z důvodu úspory ale napsat nemohu, protože…

Plug-in hybrid začíná v krátké verzi na 981 900 Kč v akční verzi, bez akční verze dokonce na 1 091 205 Kč. Pokud chcete delší verzi a více výbavy, jste na milionu a čtvrt. Milion a čtvrt za auto, kde vzadu není moc místa, všude jsou tvrdé plasty a třeba na takovou věc, jako je automatika dálkových světel, nebo kvalitní audiosystém, můžete zapomenout. To je možná dost. V základu s benzínovým čtyřválcem 1,5 TSI se 116 koňmi vyjde na 609 900 Kč v krátké verzi, v dlouhé 723 900 Kč. A ani to není úplně málo. Je to však výrazně příjemnější nabídka. Co mi přijde super, tak můžete mít naftový dvoulitr a pohon všech kol. Možná to nevyužijete, ale mít to můžete. Za to palec nahoru.



Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.