Začala stavba další části dálnice D7

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájilo výstavbu dálnice D7 u obce Chlumčany. Po loňském zprovoznění dálnice u Panenského Týnce tedy pokračuje dostavba D7 dalším úsekem. Dále běží také práce na úseku D7 u Loun.

„V rámci stavby bude u Chlumčan vybudována nová kapacitní čtyřpruhová komunikace, která zajistí vyšší bezpečnost a plynulost provozu. V současnosti využívaná silnice I/7 je nevyhovující z hlediska šířkového i výškového uspořádání, s ohledem na bezpečnost je problematické také úrovňové křížení s ostatními komunikacemi,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

„Na silnici je dále patrný vysoký nárůst zejména kamionové dopravy, pro kterou je již dvoupruhová komunikace nedostačující. Nová dálnice naváže z jedné strany na již hotovou část D7 u Sulce, ze strany druhé na aktuálně realizovaný úsek u Loun, který bude v příštím roce zprovozněn. V roce 2023 máme v plánu zahájit také chybějící úseky D7 mezi Slaným a Panenským Týncem ve Středočeském kraji. Jako poslední přijde na řadu úsek u Postoloprt a nejpozději v roce 2028 by tak měla být dálnice D7 kompletně dokončena,“ představil plány na dostavbu dálnice D7 generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Hlavní trasa měří 4,4 kilometru a cena její výstavby vyjde na 1,179 miliardy korun bez DPH.

Důvodem výstavby dálnice D7 je také zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u  Mostu, Loun a Postoloprt a  zejména strategické průmyslové zóny Triangle, která je jednou z  největších v České republice.

Hlavní silniční tah Praha – Chomutov – hranice se Spolkovou republikou Německo umožní po přestavbě rychlé a hlavně kapacitní spojení Prahy a severozápadních Čech s oblastí Saské Kamenice (Chemnitz) a návazně se státy Evropské unie.

Zdroj a foto: Ministerstvo dopravy ČR

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.