Test Audi A4 Allroad 2.0 TDi

Test Audi A4 Allroad – stále skvěle vypadající menší setřičky A6 Allroad. Jaká je? Je to jen menší sestra?

Řekněme si to hned na začátku – tohle auto je opravdu hezké. Možná až krásné, ale to je subjektivní. Že je ošklivé ale neřekne asi nikdo. A taky je drahé. Ale cenu tu řešit nebudeme. Pojďme se podívat na auto. Na Audi A4 Allroad Quattro!

Vzhledem zapadá do klasické rodiny Audi, podobnost s větší sestrou A6 Allroad je velká. Dokonce se zdá i podobně velká, pokud tedy nestojí vedle sebe. Velikost je kapitola sama pro sebe – vidíte ji zvenku a je to velké auto, sednete si na přední sedačky a je to stále velké auto, sednete si dozadu… ne, nesednete, tam se totiž už pořádně pohodlně nevejdete, místo tam prostě moc není. Stejně jako v kufru, pokud je člověk zvyklý na štědrou prostornost jakéhokoliv combi od Škody, nebo od VW, tak bude překvapen, jak malý může kufr u combi být.

Já ale sedím vepředu a nic nepřevážím, takže vzhůru na silnice. Jízda je nesmírně uklidňující a pohodlná. Ne nadarmo se říká, že se jedná o nejpohodlnější Audi bez pneumatického podvozku. Perfektně žehlí nerovnosti, retardéry, koleje. Se stálým pohonem 4×4 je dokonale jistá a díky motoru 2.0 TDi 130 kW i dostatečně výkonná. S tím vlastně souvisí i spotřeba – relativně těžké auto, silný diesel, permanentní čtyřkolka a navíc na zimních pneumatikách… a přesto spotřeba na delší (600 km) a svižné trase nepřekročila průměrných 6.3 litru na sto kilometrů, což mě samotného překvapilo.

Testované auto mělo najeto 94 000 km, v interiéru to nebylo absolutně nijak poznat, jen se projevil neduh aut se stop/start systémem po nějakém tom roce používání – při zastavení a automatickém vypnutí motoru začínala být nepříjemně cítit klimatizace. To vyřeší buď vypnutí klimatizace, nebo stop/start systému. Zvolil jsem druhou možnost. I z důvodu, že pokud se chcete rychle rozjet (což není díky pohonu 4×4 a slušnému výkonu problém), jste rychlejší než automatický start. A motor vám tak potupně chcípne. Takže to je první nedostatek. Stop/start. A druhý? Z mého pohledu převodovka. Manuál je skvělý, přesný, má krátké dráhy… ale je to manuál. K tomuto autu se prostě více hodí automat.

Auto na silnici funguje skvěle. Ale je to Allroad, pořád vás to tedy táhne někam do terénu. Nedoporučuji se pouštět do nějakých těžších disciplín, hodně drsnou polní cestu však proletíte 80 km/h a vůbec vám to nepřijde. Pokud se ovšem nepodíváte za sebe a neuvidíte jen ohromný oblak prachu, který vám taktně naznačí, že jedete na terénní podmínky možná až moc rychle. Ale podvozek je tak pohodlný za všech okolností, že pojedete jako po asfaltu. S terénem souvisí funkce ESP – pokud zapnete režim „off-road“, tak se ABS přepne do režimu, kdy dovolí lehký smyk, aby se pod kola mohla dostat hlína, která vytvoří klín a auto tak rychleji zastaví. Funkční a praktické.

Tohle auto není nějaké moderní SUV, které je ve městě jak slon v porcelánu. Tohle je hezké combi, které má chráněný a pohodlný podvozek, je vyšší než běžný osobák, skvěle vypadá a na silnici vám dá skvělý pocit jistoty. Za cenu tohoto ojetého Audi ale můžete mít nového Superba. Dilema, že? Tohle auto ale ví, proč si cenu tak drží.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.