Ideální antiradar

Jen v krátkosti a stručnosti o antiradarech. Jaká je ideální kombinace zabezpečení. Je vůbec antiradar potřeba?

Svět se dělí na ty, kterým je to jedno, na ty, kteří prosazují názor, že máte jezdit striktně podle předpisů a antiradar nebudete potřebovat a na ty, kteří ho mají.

Ano, je pravda, že pokud budeme jezdit striktně podle předpisů, nedostaneme pokutu. Tedy neměli bychom, už jsem měl v rodině případ zastavení policejní hlídkou za projetí “stopky” a následnou možnost řešení “bokem”. Vzhledem k tomu, že nikde žádná stopka nebyla a policisté byli tři a řidič jeden, byla to situce nemilá.

Ale zpátky k rychlosti – kdyby pokuty fungovaly, už by se dávno nevybíraly. Problém pokut za rychlou jízdu je většinou ten, že jsou tvořené jako další výběr daně. A za tím účelem jsou i nastaveny podmínky. Stát je dobrý hospodář, nedá tedy nemalé finanční prostředky do něčeho, co se mu nevrátí. Viz případ dálničních aut pro skrytý dohled, které “si na sebe vydělaly”. A to je ten problém. Dát radar na místo, kde nikdo nejede rychle, protože je to tam nebezpečné? To nedává smysl a moc takových radarů nebude. Dát ho někam, kde se dá jet rychleji a lidé tam tak jezdí? Super nápad!

Takže co s tím? Ideální kompromis je přenosný antiradar (pokud nemáte pokovené čelní sklo) s vestavěnou GPS a databází radarů, k tomu navigace Waze a základ je vyřešený. Někdy se však stane, že hlídka ještě ve Waze není a měří laserem. V takovém případě existují rušičky, které jsou sice zakázané, v jedné z novel silničního zákona se ale podstatně zmírnil postih za jejich použití, nyní můžete dostat na místě pokutu maximálně 5000 Kč a ve správním řízení 10 000 Kč. Bez bodů.

Možností zdarma je pak použití pouze navigace Waze a spoléhání na aktuální data o hlídkách. Někdo samozřejmě vždy musí být první, kdo hlídku ohlásí. A ten o ní předem neví. Co se týče pevných radarů, někdy jsou hlášeny i cedule zobrazující rychlost, které však nic jiného nedělají. Novou funkcí je zobrazení úsekového měření a jak dlouho ještě bude trvat. Za to dávám navigace Waze palec nahoru!

Pokud tedy využijete antiradar s GPS, navigaci Waze a rušičku, máte téměř vystaráno. Stále na vás však může pasivní měření, které využívají například Passaty R36. Nové policejní Octavie mohou měřit jak v aktivním, tak pasivním režimu. Měření v aktivním je snažší, nejspíš tedy tušíte, jakou možnost policisté volí. Pasivní se vyznačuje tím, že za vámi musí policejní auto nějakou dobu (vzdálenost) jet a natáčet. Pokud policejní auto jede například 140 km/h a vy se v záběru vzdalujete, počítá se, že jedete rychleji než 140 km/h a pokutovat vás budou za 140 km/h. To se však již podařilo rozporovat, tento systém měření je tedy pomalu na ústupu. A ostatní se dají detekovat.

Šťastnou cestu!

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.