BMW M135: Není to M1, je to ale opravdu rychlá jednička

Nejsilnější jednička nabídne 300 koní, pohon všech kol, dynamický vzhled a opravdu parádní interiér. Je ale sportovní?

Nevím, jak vám, ale mně se vzhled nové jedničky prostě líbí. Je taková lehce drzá, akorát veliká, dynamická a v matně modré zkrátka pěkná. Jasně, je to individuální. Jako vždy. Takže za mě – hezké auto. Které však v minimální konfiguraci působí tak, že vás z vedlejší hodně lidí nepustí. To jsou ti, kterým se dle jejich názoru dějí celý život různá příkoří. A najednou přijede takové auto, ideálně s mladším řidičem za volantem… to působí jak červený hadr a to nejmenší, jak vám mohou dát najevo, že vám nic nedarují, je to, že vás zkrátka nepustí. Ale to jsem trochu odbočil. 

Na zadní části jsou zajímavé tři věci. První je absence písmena „i“ v názvu. Ačkoliv se jedná o benzínový motor, toto označení je už pryč, zůstává pro elektrifikované verze. Pak větší část M1 v nápisu M135. Jako by se BMW snažilo říct, že tohle je tak trochu M1… No a pak to jsou koncovky výfuků. Jsou čtyři, jsou velké, vypadají hodně hlučně. Ale jen vypadají. Zvuk zvenčí je velice umírněný, až mi to někdy bylo trošku líto, při startu v garáži jsem si chtěl užít nějaké pořádné brumlání, to se však nedostavilo. 

V interiéru narazíte na parádní sportovní sedačky a kvalitní materiály. Systém infotainmentu je podle mě pořád nepřehledný, naštěstí ale v něm moc času trávit nemusíte. Android Auto funguje skvěle bezdrátově a vestavěné mapy také nejsou k zahození. Barevný proužek pod displejem má zajímavou vlastnost – při nastavení jedné konkrétní barvy v nastavení ambientního osvětlení přechází z jedné barvy do druhé. Nejde to však nijak měnit a je to jen u jedné barvy, to je škoda. 

Narazil jsem na jednu věc, na kterou jsem byl zvědavý. V opravdu hodně testech se píše, že se v noci ambientní osvětlení odráží ve sklech a ruší to a není vidět ven. Je to v tolika testech, že jsem si říkal, že je to buď tak moc výrazné, že na to každý musí upozornit, nebo že zkrátka novináři hledají inspiraci v jiných testech a pak to zopakují. Jak to tedy je? Nic výrazného to není. Kdybych o tom nečetl, tak bych si toho nevšiml. Navíc si toto osvětlení můžete výrazně ztlumit, či úplně vypnout. 

Jízdně je M135 výborné auto. Podvozek je tak akorát tvrdý, aby vás krásně podržel, zároveň z vás ale nevymlátil duši. 300 koní zní jako hodně, při sešlápnutí plynu to působí ještě intenzivněji, než jak to zní na papíře. To je opak efektu u výfuku. Tam čekáte víc a můžete být zklamáni, u výkonu je to naopak. Navíc hodně pomáhá pohon všech kol, ta se zakousnou do asfaltu a auto letí vpřed. Ano, není to zadokolka. To ale jedničková řada nikdy. 

K jízdě patří asistenty. Tedy v dnešní době hlavně vypnutí pípání. To mi v tomto případě přišlo až úsměvné – vypnutí upozornění na překročení rychlosti je jednoduché. I tak vám ale auto napoví, jak to udělat ještě jednodušeji dlouhým podržením tlačítka na volantu. Děkujeme, BMW!

Abyste měli dokonalý přehled o rychlosti, máte k dispozici skvělý head-up displej. Ten umí navíc zobrazit i otáčkoměr a při manuálním řazení i doporučení k přeřazení při ostré jízdě. To funguje báječně a ostatní by se mohli učit. 

Co už tak báječné nebylo, a rovnou rozvíjím teorii, že to mohlo být zimními pneumatikami, to byl pocit při ostřejší jízdě. Pokud jedete jen rychle, je vše v naprostém pořádku. Třeba na dálnici je to auto jako dělané. Kdo by to byl řekl, že? Pak si ale přepnete vše do sportu a v první ostřeji projeté zatáčce si všimnete, že se autu nechce. Jako by mělo vlastní hlavu, což v zatáčce nechcete, tam chcete absolutní poslušnost. Působí lehce těžkopádně a hlavně zkrátka celkově nejistě. 

Je však ale otázka, jak moc to mohly ovlivnit zimní pneumatiky. Možná až překvapivě hodně, klidně bych to vyzkoušel ještě na letních. 

Pokud by vám BMW M135 přišlo třeba nepraktické, nebo by vás vzhledově nezaujalo, máte na výběr ještě Mini Countryman, který nabídne vlastně technicky to samé, jen v jiném kabátu. Za mě by byla volba určitě BMW, vzhledem si mě zkrátka získalo. 

Jednička s tříválcem pod kapotou a 122 koňmi vás vyjde na 760 500 Kč. My jsme však na opačném konci nabídky. Za M135 xDrive dáte 1 358 500 Kč. Bez příplatků, které mohou ještě výrazně cenu navýšit. Ano, není to málo. Je to však stylové, prémiové a celkově povedené auto, které je opravdu rychlé. 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.