Budování nových interiérů u dealerů Dacia

Nový vzhled prodejní sítě značky Dacia vychází z několika hlavních principů, a to z ambice být funkční, ekologický a nákladově efektivní. Jednotlivá dealerství proto byla navržena tak, aby se jejich vzhled zjednodušil a zpřehlednil a zachoval si pouze ty prvky, které jsou nezbytné a které usnadní orientaci zákazníka.

Ekologicky odpovědná obchodní síť

Autosalon značky Dacia musí být schopen proměňovat se v průběhu času a přizpůsobit se jakkoli velkému obchodnímu zastoupení, ať už prostorově velkému či menšímu. Byly tak navrženy tři formáty pokrývající hlavní rozdíly, co se týče velikosti showroomu a počtu vystavených vozů. Materiály použité pro panely, koberečky, podlahy, světla, barevné nátěry atd. jsou z velké části recyklované a udržitelné a byly vybrány s ohledem na primární snahu chránit životní prostředí. 

Stojany používané pro panely jsou vyrobeny z recyklovaných pneumatik a jsou sestavovány dohromady pomocí emblému značky. V souladu se svým názvem slouží Dacia Link k propojení celého designu – a to fyzicky i v přeneseném slova smyslu. 

V jednotlivých dealerstvích bude rovněž možné zakoupit produkty značky Dacia. To pro značku znamená nový posun, zastavila totiž prodej zboží již v roce 2019. Opětovné uvedení tohoto zboží na trh bude zahrnovat produkty vhodné pro outdoorový lifestyle: batohy, čepice, láhve na vodu nebo pláštěnky. Veškeré produkty jsou ekologické, a to od designu až po způsob prodeje. 

Přestavba designu interiéru byla svěřena Studiu 5•5 především pro jejich zodpovědný přístup k pojetí designu. 

Tým tohoto ateliéru proslul již v roce 2003 díky svému projektu nazvaném „Réanim, la médecine des objets“. Hlavní myšlenkou bylo tzv. uzdravení nábytku ve snaze upozornit na problém nadměrné spotřeby a plýtvání. 

V současnosti je Studio 5•5 globálně proslulým kolektivem tvůrců a nadále vyznává tytéž hodnoty a myšlenky, a sice odpovědný design skrze vytváření nového pomocí starého. Jeho cílem je nabízet sortiment, který je ekologický a udržitelný. Tento přístup je v dokonalém souladu s hodnotami Dacie a jejím neutuchajícím odhodláním soustředit se na to podstatné. 

Zjednodušená fyzická a digitální prodejní cesta, co nejblíže potřebám zákazníků

V rámci přehodnocování vztahu se zákazníkem byla zcela přepracována nákupní cesta online i v autosalonu. Pro každý krok na této nákupní cestě existuje funkce zasílání zpráv, každá zóna je jasně a snadno identifikovatelná a jasné značení pomáhá zákazníkům, aby přesně věděli, kam mají jít, a to od okamžiku, kdy vstoupí do autosalonu, až po poslední fázi poprodejní péče. 

Ve snaze ještě výrazněji zlepšit zkušenosti zákazníka, bude prodejní personál sdílet obrazovku svého počítače se zákazníkem, když si sedají vedle nich – nikoli naproti. Tento přístup pomůže usnadnit diskusi o vlastnostech vozu a zároveň budovat větší pocit důvěry a transparentnosti. 

Obchodní zástupci mohou využívat aplikaci rozšířené reality Dacia AR, která jim má napomoci k vylepšení zákaznické zkušenosti. Například tím, že jim v showroomu předvedou vůz, který zrovna není v autosalonu k dispozici. Tímto způsobem mohou zákazníci prozkoumat daný vůz (v měřítku 1:1), zblízka si prohlédnout detaily, nebo si dokonce vyzkoušet, jaké to je sedět uvnitř. Jedná se tedy o další obratný způsob, jak být více v souladu s potřebami zákazníků. Aplikaci si může stáhnout kdokoliv. Vyberte si model a odstín čalounění a pak se podívejte, jak bude váš vůz Dacia s novým označením vypadat přímo ve vaší garáži, uprostřed obývacího pokoje nebo na rohu vašeho pracovního stolu! Pomocí aplikace si můžete vůz prohlédnout, prozkoumat jeho interiér, prohlédnout si ho zblízka a detailně. 

Etapy uvedení

Červen 2021: nová identita značky Dacia se prezentuje na všech webových stránkách značky, v reklamě a prospektech. 

Začátek roku 2022: prodejní místa postupně přecházejí na novou image a vnější vzhled a posilují tak viditelnost sítě prodejců Dacie. Probíhá odhalení designu interiéru skrze ambiciózní grafické a vizuální prvky. Co se týče vnějšího designu, bude I interiér nového dealerství Dacia zahrnovat minimalistický logotyp, nový emblém, který odráží silné pouto řetězce a kombinuje písmena D a C obsažené v názvu značky Dacia. Bude I nová paleta barev evokující outdoorový styl. 

Nový vzhled interiéru dealerství – bude vřelejší a vice atraktivní pro zákazníky – to je další součástí přestavby značky, která vychází z hodnot, jež zákazníci značky Dacia hledají: jednoduchost, autentičnost a robustnost za férovou cenu. 

16. června 2022: všechny objednávky vozů Dacia budou disponovat novým emblémem, logotypem a barvami. První dodávky budou zpracovávány koncem roku 2022. 

Dacia otevírá novou kapitolu, v níž projeví ještě více hrdosti na svou identitu a nabídne ještě modernější vzhled. 

Přebudování interiérů dealerství Dacia znamená jasný krok dopředu směrem k realizaci všech odvážných ambicí značky. 

V současné době existují dvě dealerství ve Francii – v Nanteuil Les Meaux a Remeši – a třetí se nachází v Pitesti v Rumunsku. Na těchto místech byla dealerství v rámci pilotního provozu zcela přebudována. 

Úplné zavádění veškerých změn bude ve zbývajících zemích a lokalitách pokračovat již začátkem roku 2023. 

„Naší ambicí je zavést rychle novou identitu značky napříč všemi dealerstvími Dacia. Naším cílem je mít do konce roku 2023 dokončeno 70 % ze všech 2 500 primárních lokalit. K dnešnímu dni jsme dokončili již 700 exteriérů a počty rychle narůstají. Nyní se chystáme pomoci prodejním sítím zavést modernizaci a přestavbu interiérů v ještě rychlejším tempu.“
Thomas Brient, Viceprezident pro efektivitu prodeje a marketingu, Dacia

Zdroj a foto: Dacia 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.