Citroën C3: Komfort a styl za rozumnou cenu
Nejmenší model automobilky nestojí moc a kromě originálního vzhledu nabídne i dostatek prostoru a pohodlí. Jen těch motorizací zatím mnoho není.
Byl jsem na představení nového modelu C3, který zaujme na první pohled. Ve stříbrné je možná trošku nudný, ale v modré a červené je to opravdu šik auto, za kterým se hodně lidí ohlédne. Tohle Citroën zkrátka umí a novinka je toho důkazem.
Jelikož je to vstupní model do světa této značky, nemůžeme očekávat dvě věci – vysokou cenu a luxusní materiály. To jde samozřejmě ruku v ruce. Je však otázka, zda v honbě za nízkou cenou došlo k osekání komfortu, nebo se to podařilo nějak skloubit a vypořádat se s tím.
Nebudu vás dlouho napínat, s autem jsem tedy jel jen krátkou testovací trasu, ale nemáte z něj pocit, že někdo chtěl za každou cenu ušetřit. Jasně, plasty jsou tvrdé, tam je to znát. Absence loketní opěrky zamrzí více, alespoň tedy mě. Pak tu máte ale třeba hydraulické dorazy, které získáte vždy. Nebo pohodlné sedačky, pohledný interiér a exteriér i v základní výbavě (kde chybí středový displej a místo něj je držák telefonu, který využívá aplikaci pro spojení s vozem).
Motorově je to zatím hodně snadné. Nebo naopak těžké. Jako v mém případě, kdy jsem ještě neznal detaily a vybíral jsem si auto na testovací jízdu. Nechtěl jsem elektrickou verzi, ale chtěl jsem automat. Tak to jsem měl smůlu. Na výběr je buď stokoňová jednadvojka s šestistupňovým manuálem, nebo právě elektromotor s výkonem 113 koní. V květnu však přijde i hybrid s automatem, takže nebojte, automat bude. I když jen ve spojení s hybridem.
Pokud bych akce nechal akcemi, tak základní výbava vyjde na 410 tisíc s benzínovým motorem, nejvyšší pak na 500 tisíc. V případě elektrického pohonu je to 630 až 720 tisíc. Máme tu však akce, takže se dostáváme na 370 tisíc za základ, přes 455 tisíc za plně vybavený benzín, až k 679 tisícům za plně vybavenou elektrickou verzi. I když však vezmu základní cenu, tedy 410 tisíc, tak to není žádná hrůza. Hybrid by měl stát od 499 900 Kč.

A co v základu dostanete? Manuální klimatizaci, elektricky ovládaná přední okýnka, kompletní sadu airbagů, LED denní svícení a třeba zadní parkovací asistent. Tedy takový pěkný základ. V prostřední výbavě s názvem PLUS jsou to hlavně navíc LED přední světlomety, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a automatické stěrače.
Já osobně bych však šel do nejvyšší výbavy MAX. Z jednoduchého důvodu – nabídne totiž automatickou klimatizaci. A také jako jediná hliníkové disky, které vypadají fakt dobře. K této výbavě si navíc můžete jako k jediné přikoupit paket Zima za 25 tisíc, který obsahuje vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant, přední mlhovky a dokonce i vyhřívané přední sklo.
Základní motorizace poskytuje 100 koní, 205 newtonmetrů, maximálku má 183 km/h, na stovku se dostane za 10,6 sekundy a kombinovanou spotřebu má 5,6 l/100 km. Auto je jízdně příjemné, člověk ocení jak pohodlí sedaček, tak podvozku. A hlavně je tiché, to jde vše ruku v ruce a ve výsledku máte na palubě opravdu moc příjemný pocit. S manuální převodovkou se řadí přesně, jen má hlavice netradiční tvar. Co je také netradiční, ale mně osobně to hodně vyhovuje, to je umístění displeje. Ten je nad volantem pod sklem. Nepotřebujete tak head-up displej, protože vše vidíte těsně pod silnicí, zároveň je to ale tenký pruh, takže je volant tam, kde má být a nemáte ho až u kolen jako u jiné francouzské značky.

Projížďka byla krátká, i tak ale můžu říct, že motor má dostatek síly, ticho na palubě je překvapivé a pohodlí na vysoké úrovni. Až na absenci loketní opěrky, ktará by celkovému pohodlí hodně pomohla. Nejedná se tak o auto jen na cesty po městě, ale vůbec bych se nebál s ním vyrazit někam dál po dálnici. Ne, není to zábavné auto pro vymetání okresek, to ale snad nikdo nečeká. Navíc má i celkem slušný kufr o objemu 310 litrů, což na přesuny velkých nákupů a rozložených kočárků stačí.
S elektrickou verzí jsem nejel, takže tam jen parametry – výkon 113 koní, točivý moment 120 newtonmetrů, kapacita baterie 44 kWh, rychlonabíjení výkonem 100 kW za 26 minut. Maximální rychlost jen 132 km/h a na stovku se dostane za 11 sekund. Udávaná spotřeba je 17,1 až 17,4 kWh/100 km v závislosti na výbavě. V červenci se k nám dostane i slabší verze s menší baterií, která by mohla být o nějakých 70 tisíc levnější.