Pořádně velké SUV za 550 tisíc, to je Dacia Bigster

Bigster tak trochu všechny překvapil, protože dle odhadů se ceny měly pohybovat nad 600 tisíci. A i tak by to nebylo moc. Co tedy dostanete v základu a na kolik vás vyjde to nejlepší?

Na úvod je dobré říct, jaké auto vlastně Dacia Bister je – jedná se o velké SUV se světlou výškou 22 centimetrů, které je větší než oblíbený Duster a nabídne prvky výbavy, které vozy Dacia ještě nikdy neměly. Například dvouzónovou klimatizaci, adaptivní tempomat, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, destipalcový digitální přístrojový štít, elektricky ovládané sedadlo řidiče, dvoubarevnou karoserii, devatenáctipalcová kola a třeba chlazenou přihrádku na nápoje ve středové konzoli. A jasně, jak asi tušíte, tohle nebude ve výbavě „cena od“. Co tam tedy je a za kolik? Nutno podotknout, že Dacia v současné době nenabízí žádné akční ceny, takže cena je zkrátka jen jedna, bez podmínek.

Základní výbava je pojmenovaná Essential a nabídne tři motory – mild-hybridní TCe 140 s pohonem předních kol, nový ECO-G 140 jezdící úsporně na LPG a mild-hybrid TCe 130, který je spojen s pohonem všech kol. To je dobrá zpráva, pohon všech kol tedy můžete mít už v nejnižší výbavě. Plný hybrid však ne, ten začíná o výbavu výš. Ceny jsou následovné – 549 000 Kč za TCe 140, 552 000 Kč za ECO-G 140 a 607 000 Kč za TCe 130 4×4. Ve výbavě nechybí klimatizace, zadní parkovací senzory, zadní parkovací kamera, sedmnáctipalcové disky z lehkých slitin a třeba i sedmipalcový přístrojový štít.

Výbava Expression přidává novou motorizaci HYBRID 155, která nově využívá 1,8 litrový čtyřválec s přímým vstřikem. Zde je to cenově takto – 575 000 Kč za TCe 140, 578 000 Kč za ECO-G 140, 633 000 Kč za TCe 130 4×4 a 665 000 za HYBRID 155. Zde už ve výbavě najdeme například dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, sedmnáctipalcová kola a shark anténu.

Journey a Extreme jsou dvě nejvyšší výbavy, které stejně jako modelu Duster mají společné to, že stojí stejně. Zákazník si tak tedy může vybrat, zda chce auto do města, nebo do divočiny. Tomu odpovídá i to, že v Journey nemůže být pohon všech kol. TCe 140 vyjde na 625 000 Kč, ECO-G 140 na 630 000 Kč, HYBRID 140 na 717 000 Kč a TCe 130 4×4 ve výbavě Extreme na 685 000 Kč. Journey nabídne třeba elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru, bezdrátovou nabíječku, lepší audio Arkamys a třeba desetipalcový přístrojový štít. Extreme sice nemá elektricky ovládané víko kufru (lze za příplatek 7500 Kč), ale zase má panoramatické střešní okno, modulární střešní lišty a omyvatelné čalounění Extreme.

Pokud by vás zajímalo, jak je to s tím chlazeným úložným prostorem ve středové konzoli, tak to je vyhrazeno jen pro HYBRID 155 ve výbavách Journey a Extreme. Stejně jako adaptivní tempomat.

Zdroj foto: Dacia

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.