Elektrické SUV Volkswagen ID.4 lze pořídit pod milion. Co za tu cenu dostanete?

Elektromobily nejsou levná auta. Mají jiné výhody, ale pořizovací cena bez dotací do výhod nepatří. Dostat se pod milion je tedy výzva. A Volkswagen si s ní poradil a tak je možné předobjednat ID.4 za 992 tisíc. 

Na vozidlu s elektrickým pohonem jsou drahé baterie. Je tedy jasné, že snížení ceny muselo jít i tímto směrem. A je to tak, tato základní výbava, pojmenovaná City, nabídne baterii s kapacitou 52 kWh. Což ale není málo, taková zásoba vám vystačí na 348 kilometrů. Navíc ji můžete nabíjet 100 kW, což je rozhodně příjemné. Výkon elektromotoru je 109 kW. Můžete mít i 125 kW, ale pak se již cena dostává přes milion na 1 030 900 Kč. 

V sériové výbavě získáte ještě osmnáctipalcová ocelová kola, adaptivní tempomat, Digital Cockpit, LED světlomety jak předný, tak zadní, velkou navigaci Discover Pro s desetipalcovým displejem, bezdrátové nabíjení, elektricky ovládaná a sklopná zpětná zrcátka, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný kožený volant a USB-C pro cestující i vzadu, dvouzónovou klimatizaci. A samozřejmě ještě další prvky výbavy. Je tedy vidět, že se nejedná o žádné holátko.

Na výběr je ale celkem sedm variant výbav! To je opravdu hodně. Dalo by se říct, že vše, pro spokojený život, najdete již v té základní. Klimatizace v ní samozřejmě je, pro mě důležité vyhřívání sedadel a volantu také, velký displej s podporou Android Auto, LED světlomety, adaptivní tempomat. Vyšší výbava, pojmenovaná Style ale přinese navíc třeba třízónovou automatickou klimatizaci. To by pro mě nebylo zase tak důležité, ale IQ.Light nejspíš ano, protože to jsou světla, která svítí opravdu výtečně a umí se vyhýbat ostatnímu provozu. 

Zatím můžete mít stále jen menší baterii, od třetí výbavy Life už ale máte 77 kWh, kterou můžete dobíjet 11 kW střídavým proudem (menší jen 7,2 kW) a 125 kW stejnosměrným. Výkon vozu je 150 kW. Také získáte větší kola o jeden palec, asistent při odbočení vlevo, Front Assist obohacený o rozpoznávání i cyklistů, což nižší verze nemají. Jinak se ale jedná spíše znovu o výbavu City, jen s větší baterií. 

Pokud chcete to opravdu nejlepší, jsou pro vás připravené výbavy Tech a Max. Ta druhá a nejvyšší svým názvem trochu prozrazuje, že v ní bude hodně výbavy. Tech vyjde na 1 399 900 Kč a Max na 1 468 900 Kč. Dalo by se říct, že nevýhoda bohaté základní výbavy je ta, že ty vyšší už toho nemůžou moc nabídnout. V případě ID.4 získáváte s vyššími výbavami větší baterie a více výkonu. 

Nejvyšší výbavy vám nabídnou navíc třeba Travel Assist, který za vás auto odřídí ve vyšších rychlostech. A zároven Traffic Jam Assist, který to samé zvládne v kolonách. Dále také 360stupňový kamerový systém, head-up displej s rozšířenou realitou, další reproduktory, ještě větší obrazovku infotainmentu (12 palců) a hlavně sedadla ergoActive. Nejvyšší výbava Max je laděná spíše do sportovna, takže ta má sedadla sportovní, k tomu progresivní řízení a adaptivní podvozek DCC. 

Na výběr je tedy opravdu hodně výbav, několik výkonových variant a několik baterií. Rozhodně je to ale tak, že i základní výbava City (mimochodem, je pojmenování výbavy City u velkého SUV ideální?) nabídne naprosto vše důležité. A stojí pod milion. Což je na trhu čistě elektrických aut opravdu dobrá cena. Zvlášť, pokud vezmeme v potaz velikost a modernost vozu.

Foto: Volkswagen

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.