I navzdory obecnému poklesu si některé automobilky loni polepšily

Statistika je sice nuda, ale občas se z ní dají vyčíst zajímavá data. Třeba o tom, kterým automobilkám se loni i přes krizi dařilo. 

Loňský rok byl velmi zvláštní. A ve většině případů nebyl moc úspěšný, co se prodejů obecně týče. Automobilky na tom samozřejmě nebyly jinak. Velkým prodejům nepřály jak obavy ve společnosti z toho, co bude, tak uzavřené showroomy. Není tedy divu, že u naprosté většiny automobilek je znatelný pokles v prodejích oproti roku 2019. U některých větší, u některých menší. U pár je však vidět výrazný růst! Které to jsou?

Rekordmanem v procentuálním nárůstu registrací nových aut je značka SsangYong. Ta v roce 2019 registrovala 99 vozů a v loňském to bylo již 381. Je ale nutné uznat, že z malých čísel se vždy roste snadněji. 

Další automobilkou s nárůstem je Tesla, která oproti 120 registracím v roce 2019 měla nyní 396 registrací. Vzestup byl také ještě u Ferrari z 58 na 91 a u DS z 77 na 93 registrací. 

Sice nepatrný, ale stále růst, zažila Toyota. Bylo to o nějaké 1 procento, i tak to je ale ve srovnání s tím, jak na tom byly ostatní značky, úspěch.

Většina automobilek se pohybovala okolo 80 % proti předchozímu roku. Jsou tu ale i rekordmani v propadu. Těmi jsou Mazda, Nissan a Suzuki. Těm klesly registrace o 66, 51 a 43 procent. V řeči konkrétních čísel to je z 4086 na 1789 u Mazdy, z 1724 na 853 u Nissanu a z 4343 na 2475 u Suzuki. Seat na tom však s poklesem o 35 procent (6671 na 4334) také nebyl nejlépe. 

A jak na tom byla Škoda? Ta je u nás stále nejvíce prodávající automobilkou a se svými 75 tisíci prodanými vozy zažila pokles o 13 procent, což je méně, než většina ostatních automobilek. 

Na závěr pro zajímavost ještě informace, že podíl registrací SUV a terénních vozů stále stoupá, jako již několik let v řadě.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.