Nová Dacia Duster: Zase o něco lepší, cenově stále příznivá

To hlavní, tedy nabídnou hodně za málo, stále zůstává. K tomu však Duster nově přidává třeba lepší světla a automatickou dvouspojkovou převodovku.

Změn na první pohled možná není moc, ale jsou. Začnu třeba jednou velice praktickou, tedy LED světly, které navíc získáte už v základu. Ta jsou sice jen potkávací, svítí ale opravdu silně a hlavně dost do šířky, což se hodí, pokud se ocitnete někde v terénu. Dálková jsou halogenová, ale aby jste viděli lépe, tak se při aktivací dálkových zvednou potkávací, která jim tak pomohou. 

Na první pohled nový Duster poznáte právě podle světel. Případně podle nové oranžové barvy. Denní svícení se přiblížilo tomu v novém Sanderu, zadní světla mají také novou grafiku a navíc svítí spolu s denním svícením, což je praktické i vzhledem k tomu, že se při aktivovaných stěračích automaticky nerozsvítí potkávací světla. Je tu jedna novinka, kterou zatím žádná Dacia nemá – LED přední blinkr. Je opravdu výrazný a vypadá dobře. 

V interiéru čeká větší displej s možností zobrazení informací do terénu, tedy náklonech a třeba světlé výšce. Potěší dvě USB pro sedící vzadu a další dvě vpředu. Mně osobně velkou radost udělala loketní opěrka. Ta je nově klasická mezi sedačkami, takže si může loket opřít i spolujezdec. A navíc ukrývá prostor o objemu 1,1 litru. Také potěší podsvětlená tlačítka na volantu, takže si již nemusíte pamatovat, kde co je. 

Co není úplně ideální a mohlo se to dočkat změny, to je jednopolohové vyhřívání sedadel, které má tlačítko na boku sedačky a nenabídne žádnou indikaci toho, že je aktivované. Drobnou zajímavostí je, že u verze s pohonem všech kol lze deaktivovat stabilizaci, u předokolky ne. 

Motorová nabídka je celkem široká, od TCe 90 po TCe 150. Nejsilnější benzínový motor nabídne novinku v podobě automatické dvouspojkové převodovky EDC. S automatem ale nemůžete mít pohon všech kol, ten je u tohoto motoru možný jen s manuálem. Pak je tu ověřená klasika v podobě naftového motoru dCi 115 a ekonomicky přívětivá verze TCe 100 LPG. Ta nabídne jak 50 l nádrž na benzín, tak 50 l nádrž na LPG. Dojed může tedy být i 1200 kilometrů. 

Cenově se revoluce nekoná, Duster je stále levné auto. V základu vyjde na 284 900 Kč, pokud si budete chtít dopřát nejsilnější verzi s automatem, musíte sáhnout po nejvyšší výbavě a pak vás vyjde na 513 900 Kč. 

Zdroj foto: Tomáš Devera

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.