Nová Škoda Superb Combi: První jízdní dojmy

Při prvních jízdách jsem chtěl hlavně vyzkoušet nový mild-hybrid a vylepšený plug-in. To se podařilo, hlavně jsem ale vyzkoušel nový Superb Combi.

Vyrazil jsem na první jízdy s novou Škodou Superb v provedení Combi. Byl jsem zvědavý jak na nové motorizace, tak na auto jako takové. Superb jsem měl vždy rád, i když pravda, kombík nebyl můj favorit. Pro mnoho lidí ale ano, a ti budou mít u nové generace radost, protože kufr je ještě o dalších 30 litrů větší! Takže je celková hodnota 690 litrů. To v praxi až tak vyzkoušet nejde, já vyzkoušel to, že jsem si do kufru po sklopení zadních opěradel lehl a ještě mi zbývalo pod nohami dost místa. To jen pro lepší představu prostornosti kufru.

Zvědavý jsem byl na Smart Dials. To je věc, o které se hodně mluví. A já si říkal, že to buď bude nějaká nevyužitelná hloupost, která záhadně získala hodně pozornosti. Nebo je to fakt dobré. A přikláním se k druhé možnosti. O co jde? Superb si zachoval mechanické kruhové ovladače. Jen jsou chytřejší. Jsou v nich displeje, které mají mimochodem nádherné rozlišení a jas, a můžete měnit funkce, co dělají. Prostřední může třeba měnit hlasitost audia. Nebo přepínat jízdní režimy. A co si vyberete, to tam zůstane. Takže nemusíte jezdit po dotykové plošce pro zvýšení hlasitosti, stačí otočit mechanickým ovladačem. Krajní nastavují věci ohledně teplotního komfortu, tedy teplotu a po zmáčknutí vyhřívání a odvětrávání sedadel. Je to praktické, je to intuitivní a v neposlední řadě to v interiéru moc dobře vypadá.

Nový Superb nabídne Matrix-LED druhé generace. Tedy lepší světla, což jsem logicky neměl možnost vyzkoušet. Na světla jsem ale dost náročný, takže se moc těším, až budu mít auto na klasický test a pořádně se projedu v noci.

Pak tu jsou motorizace. Některé staré známé, takže pokud je pro vás ideální spojení s naftovým motorem, jsou tu. Buď základní 2,0 TDI se 150 koňmi, nebo silnější dvoulitr se 194 koňmi a pohonem všech kol. Je libo silný benzín? Bez problému, nejsilnější 2,0 TSI má 265 koní. Jsou tu ale také novinky, tedy nový mild-hybrid 1,5 TSI mHEV s výkonem 150 koní a plug-in hybrid 1,5 TSI iV s 204 koňmi. V praxi jsem vyzkoušel mild-hybrid, plug-in a silnější naftu. Jaké to bylo?

V případě mild-hybridu velice tiché, auto vypíná motor i při jízdě, což hodně pomáhá spotřebě. Hustý provoz v Lisabonu znamenal spotřebu 6 litrů na sto kilometrů, což je parádní hodnota. Dynamiku jsem vzhledem k trase neměl moc možnost vyzkoušet, pro někoho je už z principu jednapětka v Superbu málo. Já ale mohu říct, že se jedná o tichý, komfortní a úsporný motor. Než jsem se dostal k plug-in hybridu, svezl jsem se naftou. Ta má hodně síly a hlavně skvělou spotřebu na dálnici. Před najetím na dálnici, kdy bylo hodně stoupání a klesání, spotřeba vykazovala hodnotu 6,4 l/100 km. Jakmile jsem najel na dálnici a nastavil dálničních 120 km/h, tak šla rychle dolů. Jel jsem jen kousek, ale i tak stačila klesnout na 5,7 l/100 km. Prostě naftový Superb je na dálnici jako doma.

A pak je tu plug-in hybrid. Ten nově nabídne dojezd na elektřinu přes 100 kilometrů a rychlé dobíjení. AC může proudit až 11 kW a DC až 50 kW! Pokud si tedy domu pořídíte wallbox s výkonem 11 kW, nebudete muset čekat celou noc, než budete mít baterku nabitou. Na druhou stranu, pokud jste zvyklí nabíjet z klasické 230V zásuvky, tak to teď vzhledem k dvojnásobné kapacitě zabere podstatně více času. Jízda je na elektřinu logicky naprosto tichá, výkonu je dost a co jsem slyšel, tak 100 kilometrů je naprosto dosažitelných. Pak máte v zásobě ještě 45 litrovou nádrž.

Co se týká materiálů a chytrých prvků, na ty se rád zaměřím v klasickém testu. Něčeho jsem si ale všiml při krátkém ježdění, třeba, že i velký telefon se do přihrádky pro bezdrátové nabíjení vejde, navíc má po stranách praktické vybrání, takže se dobře vyndavá. Navíc nabídne výkon 15 W a chlazení, telefon se tak nabíjí opravdu rychle. Materiály jsou měkčené, kam ruka dosáhne, středový displej opravdu velký, ale vůbec nenatočený na řidiče. Head-up displej se promítá na čelní sklo, jeho zobrazení mi však úplně nesedělo, jelikož bílé písmo mělo okolo sebe tenkou červenou linku a údaje tak nebyly ostré. Vypadalo to, jako když se díváte na 3D obrázek bez 3D brýlí. Nikdo jiný si na to však nestěžoval, tak to byl možná jen problém mých očí. Jen bych rád podotknul, že v jiných autech vidím head-up displej ostře a jednobarevně.

Na středovém tunelu chybí volič převodovky, ten se totiž přesunul pod volant. Nenajdeme tu řešení jako u Renaultu, tedy další páčku navíc. Zde se šlo cestou Mercedesu a funkce pravé páčky se přesunuly na tu levou. Tlačítkem tedy aktivujete setření skla, větším zmáčknutím ostřikovače. Chce to trochu zvyku, ale funguje to výborně.

Zdroj a foto: Tomáš Devera

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.