Nová Toyota Yaris 2020: Žádný facelift, úplně nové auto!
Toyota představila nový Yaris, který je opravdu nový. Vypadá výborně, výbavu má jak o třídy větší auta a na bezpečnosti se rozhodně nešetřilo!
Často se stává, že přijde nový model. A všude je napsáno to, že je NOVÝ. Ale ve skutečnosti by se změny daly považovat za slabší facelift. Tak tohle rozhodně není případ nové Toyoty Yaris. Ta je totiž naprosto nová, s předchozí generací nemá společného. Tedy samozřejmě kromě názvu. Takže tu máme nový Yaris. A na první a statický pohled vypadá opravdu hodně povedeně!
Vzhled je moderní, dynamický a podle mého názoru se musí líbit snad každému. Přední i zadní světla mají povedenou grafiku a na první pohled poznáte, že se koukáte na nový Yaris. A ta červená! Ta mu sluší!
Jelikož nezůstal kámen na kameni, tak jsou tu samozřejmě i nové motory. A jak je pro Toyotu zvykem, tak naftový klepot pod kapotou nenajdete, moderní hybrid ale samozřejmě ano. A k němu dva čistě benzínové motory, z nichž jeden mě hodně zaujal. Jedná se o nepřeplňovanou tříválcovou jednapětku s výkonem 121 koní. A to je slušný výkon na takové auto! Hybrid nabídne také jednapětku ve spojení s elektromotorem, celkový výkon je pak 116 koní. A nejslabší volbou bude benzínový litr o výkonu 72 koní. Ten ale můžete mít jen ve dvou nejnižších výbavách.
Tím se pomalu dostávám k cenám, ty zajímají samozřejmě každého. Základní cena za výbavu Active s nejslabším motorem je 335 000 Kč. Nejlevnější hybrid vyjde na 445 000 Kč a nejsilnější benzínová motorizace (jen ve vyšší výbavě) přijde nejméně na 365 000 Kč. S manuální převodovkou, automat je o 35 tisíc dražší. No ale pak jsou tu akce. A ty jsou hodně zajímavé! Výborně vybavené auto s nejsilnějším motorem vás pak může vyjít na 374 000 Kč. A hybrid ve stejné výbavě na 464 000 Kč. A pokud budete chtít to nejvíc, tedy hybrid v nejvyšší výbavě, připravte si v akci 519 000 Kč. V této výbavě ale najdete opravdu vše.
To bylo ale plno čísel! Co z toho plyne? Toyota Yaris není nejlevnější malé auto na trhu. Ale to ani nikdy nebyla. Zákazníky si získává něčím jiným, než cenovým podbízením.
Nemohu posoudit, jestli si zákazníky získá super jízdními vlastnostmi. Doufám, že ano, ale neměl jsem zatím možnost to vyzkoušet. Líbí se mi ale dospělá výbava, jakou tohle malé auto dostalo. Třeba takový head-up displej, který je sice až v nejvyšší výbavě, ale je super, že tu být může. Nebo vyhřívaný volant, pro ten platí to samé. Škoda, že to platí i pro bezdrátové dobíjení, což je zrovna věc, kterou by jistě zákazníci ocenili i v nižších výbavách.
Taková LED světla, jak přední, tak zadní, ale dostanete už od třetí výbavy. A třeba adaptivní tempomat a čtení dopravních značek už v základu! Vzniká pak trochu paradox, v nejnižší výbavě máte adaptivní tempomat, asistent pro udržení v jízdním pruhu a automatické přepínání dálkových světel, zároveň ale jen dva reproduktory a vzadu kličky na stahování oken. Bezpečnost je zde viditelně na prvním místě.
Zajímavostí jsou centrální airbagy mezi řidičem a spolujezdcem. To je úžasně praktická věc při bočním nárazu. A samozřejmě je získáte také v základu, jako všechny ostatní airbagy.
Z praktických změn, ze kterých bude mít radost snad každý, bych vypíchl polohu za volantem. Samotný volant se dá nastavit v širším rozsahu, sedačku je možné dostat blíže k zemi a mezi předními sedadly je více prostoru, takže má člověk pocit větší vzdušnosti. Vlastně nejen pocit, ono to tak opravdu je. K tomu rozhodně pomáhá i panoramatická střecha, která sice ubírá trochu místa vzadu, ale je přes celou střechu. Samozřejmě jsem si zkoušel sednout sám za sebe, měřím 184 centimetrů a musím uznat, že jsem měl více místa, než jsem čekal. Před koleny přibližně tři centimetry, do stran to bylo také v pohodě, jen nad hlavou tak centimetr. Ale to bylo dáno i tou střechou.
Musím uznat, že nový Yaris se opravdu povedl. Minimálně po stránce designu a moderní výbavy. Otázka je, jak bude jezdit. Ale to snad zjistím brzy. Prodávat se každopádně ale začne v září, ceník už je k dispozici, tak můžete začít pomalu studovat a plánovat. Nový Yaris už není nutně druhé až třetí auto do rodiny. Klidně zastoupí roli toho hlavního a jediného. Úplně v pohodě.