Nové Subaru Outback se blíží a už skoro nic netají, je na co se těšit

V pořadí již šestá generace si přichystala hodně vylepšení oproti předchozí generaci. Bude odolnější, pohodlnější, bezpečnější a univerzálnější.

Ve Spojených státech je nový Outback již nějaký čas k dispozici, k nám se dostane v následujících měsících. Už víme jak vypadá a i co vše nám přiveze na palubě. Je toho opravdu hodně, takže se nejedná jen o nějaký drobný facelift, ale o pořádnou změnu. 

Velkou změnou, a to doslova, je nová platforma. Nově se jedná o SGP, kterou využívá Impreza a XV. Ta nabídne tuhou konstrukci, což přináší větší bezpečí a vyšší stabilitu. A také lepší ovladatelnost. Díky tomu bude možné použít měkčí odpružení. To ve spojení s novými materiály pro odhlučnění znamená, že se bude jednat o bezpečný a pohodlný dálniční křižník. 

Ale Outback byl vždy univerzál. Výborný na dálnici, ale i v terénu. Nový na tom bude ještě lépe, jelikož dostane větší světlou výšku. Ta bude nově 213 milimetrů, což je o 13 více, než má současná generace. Také dostane vylepšený X-Mode, který nabídne dva režimy – jeden základní, který omezuje prokluz kol a zlepšuje trakci, tak druhý, který naopak umožní řizený prokluz kol, aby se auto mohlo probít skrz překážku. 

Motor sice přišel o 5 kW, takže je výsledný výkon 125 kW, na druhou stranu zase získal více točivého momentu, který dosahuje hodnoty 252 Nm oproti dřívějším 235 Nm. Měl by mít lepší průběh výkonu, vyšší tepelnou účinnost a nižší spotřebu. To ukáže až praxe, sám jsem na to moc zvědavý. Nově dostal přímé vstřikování, filtr pevných částic a vyšší kompresní poměr 12:1. 

Převodovka Lineartronic dostala 80 % nových komponent, takže zde se toho také dost změnilo. Že je lehčí asi málokdo pozná, že je tišší a účinnější však ano. Díky většímu rozsahu by měla odpovídat osmistupňovému automatu. 

Co se týká kamer, tak pro Subaru jsou hlavný dvě na čelním skle, tedy ty pro systém EyeSight. Ten nově zvládne i automatický úhybný manévr a u adaptivního tempomatu nabídne lepší vedení v jízdním pruhu. Když půjde do tuhého a bude potřeba nouzově brzdit, tak elektrický posilovač brzd dokáže vyvinout o 30 % větší brzdný účinek. Nová kamera je pro rozpoznání řidiče – ta při nastupování pozná obličej a automaticky nastaví sedadlo, zrcátka, ventilaci a audiosystém. A také hlídá jeho pozornost. 

Že vypadá nový Outback větší? On i je větší! A to konkrétně o 50 milimetrů na délku a 35 milimetrů na šířku. Díky tomu nabídne více prostoru pro cestující i zavazadla. Ne snad, že by v páté generaci bylo vzadu málo místa, nově ho však pro nohy bude o 10 milimetrů více. Zavazadelník pojme o 10 litrů více nákladu, který se tam bude díky většímu nakládacímu otvoru lépe dávat. 

Žádné mačkání špinavého tlačítka pro otevření kufru není třeba, stačí mávnout před zadním logem Subaru a je to. Háčky, síťka a chytrá roletka jsou samozřejmostí. Co je však zajímavé, tak to jsou střešní ližiny, které jsou přizpůsobené pro instalaci stanu. Takže hurá s Outbackem do přírody!

V interiéru použitá kůže Nappa je sice nesmírně příjemná a prémiová, mnohem praktičtější je ale nově vyvinuté čalounění s vysokou odolností proti vodě a znečištění. To je v takovém autě podle mě k nezaplacení. 

Interiér celkově vypadá jinak. Moderněji. Hlavně díky velké obrazovce uprostřed, která je umístěná vertikálně. Ale nebojte, tohle je Subaru, takže ovladače pro nastavení teploty a hlasitosti jsou stále mechanické. 

A kdy nový Outback bude možné pořídit? Do prodeje by měl přijít v květnu 2021 ve čtyřech výbavách – Active, Comfort, Cross a Executive. Ceny však zatím uvedeny nejsou, základní výbava, které by ale neměly chybět žádné bezpečností a komfortní prvky, nemá stát více, než 1 100 000 Kč.

Subaru Outback 2021
Subaru Outback 2021
Subaru Outback 2021

Foto: Subaru

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.