Pozor na parkování v modrých zónách, tentokrát nejsou zrušené

Při první vlně pandemie byla platnost modrých a fialových zón zrušena, nyní ne. Což je škoda, část lidí by se z MHD přesunula do aut.

Princip tohoto opatření byl naprosto jasný – individuální automobilová doprava se v době pandemie hodí, protože je individuální. A to znamená, že se lidé nemačkají v MHD, ale jedou sami v autě. Aby to bylo možné, musí mít v cíli kde zaparkovat. Proto byly v Praze dočasně zrušené modré a fialové zóny. Dává to naprostý smysl. 

To bylo při první vlně. Ta oproti současné byla mnohem mírnější. I tak ale nyní nemůžete zaparkovat v těchto zónách. A otázka je jasná – proč? 

Jeden z možných důvodů je obava, že by toho lidé využívali a v centru parkovali. To mi ale přijde jako právě ten princip, jak to má fungovat. Pochybuji, že by to bylo tak, že by davy lidí zaparkovaly v zónách auta jen tak z dlouhé chvíle. Ne, zaparkují tam, protože se tam z nějakého důvodu potřebují dostat. A pokud mají na výběr mezi MHD a autem, zvolí auto. Což je z pohledu šíření viru samozřejmě ta lepší volba.

Slyšel jsem i to, že tato nemožnost parkování má lidi motivovat k tomu, aby zůstali doma na home office. Věřte mi, že to, že u práce nezaparkují, není ten důvod, proč do ní nejedou. 

Další argument je ten, že při první vlně pandemie záchranky díky parkujícím autům mohly hůře projíždět. To mi přijde trochu zvláštní. Pokud auta parkovala špatně, tedy na zákazech a v křižovatkách, tak tam budou parkovat bez ohledu na zóny a nemají tam co dělat. Možná naopak, pokud by řidiči mohli legálně zaparkovat v modrých zónách, nestáli by někde na zákazu.

V případě, že parkovala na legálních místech v zónách a tím blokovala provoz, tak je problém v umístění těch míst, ne v tom, že v nich parkují auta. Od toho tam jsou.

No a argument, který bude asi nejdůležitější, je ten, že by město přišlo o peníze.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.