Renault Megane R.S. pokračuje dál. Je v základu silnější a jen s automatem

Někdo se mohl obávat, že nejostřejší Renault nebude pokračovat. Nestalo se tak, pokračuje, můžete ho objednávat. Navíc už v základu nabídne 300 koní. A také o něco vyšší cenovku.

Emise. Zaklínadlo dnešní doby. Pokud chcete v současné době prodávat auto, které se rozhodně nepyšní spotřebou 3 litry na sto, musíte to buď vykompenzovat zbytkem nabídky, která by měla být ideálně plná hybridů. Nebo holt pokuty za nadlimitní emise promítnout do ceny. 

Není to tak dávno, co jsem měl na Roadblogu Megane R.S. a pak i verzi Trophy. Ta stála 840 900 Kč s manuální převodovkou a 880 900 Kč s automatem. Bylo to o 100 tisíc víc, než klasické R.S. Nově již manuál mít nemůžete, vždy je v ceně převodovka EDC. A ceny? R.S. za 962 000 Kč a R.S. Trophy za 1 092 000 Kč. 

A víte co? Dnešní doba nepřeje autům, které práskají do výfuku, mají spotřebu deset na sto a jsou postavená primárně pro zábavu. A tak je potřeba si vážit každého, které do takové doby přijde. I když za vyšší cenu. Navíc nyní je v základu rovnou 300 koní, ne 280, takže stejně, jako Trophy. Nemá cenu řešit, že je dražší. Důležité je tam to slovo JE. Skvělý Megane R.S. tu stále JE. 

Samozřejmostí u novinky je nový multimediální systém Easy Link, který je opravdu výborný, nový přístrojový štít a přední a zadní Full LED světlomety. 

Megane R.S. získá nejen rovnou 300 koní, ale i aktivní výfukový systém, jehož hlasitost lze upravit v systému. Trophy přidá podvozek Cup, samosvorný diferenciál, dvoumateriálové brzdové kotouče, lehčí baterii, devatenáctipalcová kola, vyhřívaná sedadla s Alcantarou a naprosto skvělý volant také s Alcantarou a kůží Nappa. 

Připlatit si lze za skořepinová sedadla Recaro (55 tisíc) a kované disky kol (45 tisíc). 

Foto: Renault

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.