Subaru XV 2018: První dojmy (+ VIDEO)

Subaru XV dorazilo do Čech. Svezl jsem se s ním opravdu důkladně i v docela drsném v terénu. Jaké to bylo? No super, vždyť je to Subaru!Dnes jsem se zúčastnil představení nového modelu XV. Tedy spíše představení v Čechách, auto jako takové už představeno bylo. No a jelikož se jedná o Subaru, tak tomu i představení odpovídalo. Tedy terén, terén a ježdění. Jelikož před akcí a během akce hezky vydatně sněžilo, podmínky byly opravdu příznivé na pořádné otestování. Když jsem ale viděl klid v očích lidí od Subaru, bylo mi jasné, že svým autům věří a pokud to člověk opravdu hodně nezvorá, tak nějaké maléry nebudou.

Nové Subaru XV není jen vyšší Impreza. XV je svébytný model se svojí klientelou, která je mimochodem o dost obsáhlejší, než klientela Imprezy, u které se žádné extrémní prodeje nečekají. XV stále zachovává sympatický styl, že se nejedná o zvednutné klasické silniční auto, které ani nemá ambice na nějaký pobyt v terénu. Naopak, tohle auto bylo stavěno na základech značky, takže s permanentním symetrickým pohonem všech kol, motory boxer a převodovkou Lineartronic. Motory jsou v nabídce dva, oba benzinové, 1.6 s výkonem 114 koní a dvoulitr se 156 koňmi. V terénu se snad až překvapivě trochu lépe pracuje se slabší verzí, která je o něco málo lehčí, má menší kola (i tak to jsou sedmáctky, silnější verze má osmnáctky) a jak má motor trochu méně síly, tak se výkon lépe dávkuje. To ale platí v terénu a pro člověka, který s autem nemá moc najeto. Na silnici se karta obrací a dvoulitr bere všechny trumfy, jede výborně a navíc převodovka, ač stále Lineartronic, dokáže “předstírat” převodové stupně a má pádla pod volantem.

Ale k samotným změnám: nová generace je ve všech rozměrech větší a hlavně mnohem, ale mnohem pevnější. Přední světla jsou hodně podobná Impreze a zadní světla jsou více do šířky a dle mého to designu hodně prospívá. A ten interiér! Subaru jde s interiérem hodně kupředu a předchozí generace ho měla už na celkem vysoké úrovni (také jeden kus skončil v mé rodině), ale nová generace jde zase o dost dál a je na něj radost koukat. Díky vyšší tuhosti, skvělé světlé výšce 22 cm a nově zázračnému režimu X-MODE, který předchozí verze neměla, se podíváte do neskutečných terénů. A nejen, že se tam podíváte, vy z nich i vyjedete! Jen se podívejte na video, absolvoval jsem terén, do kterého se 95 % XV nepodívá. Ale je fajn vědět, že můžou.

Nově XV dostalo do výbavy legendární systém dvou kamer EyeSight, který dokáže fungovat jako adaptivní tempomat, asistent jízdy v pruzích a jako taková poslední záchrana, která dokáže sama zastavit před překážkou. Což jsem měl možnost vyzkoušet na testovací trati. Je to trochu stresující zážitek, ale je to tak, vyzkoušel jsem to na vlastní kůži, EyeSight dokáže i za hrozných podmínek (všude sníh) bezpečně zastavit před překážkou, pokud se třeba zrovna zapovídáte.

Budu se moc těšit na klasický velký test nového XV. Původní jsem si oblíbil pro jeho univerzálnost, schopnosti v terénu a fantastický motor. Nová generace staví na skvělých základech a dalo by se říct, že nemohla šlápnout vedle, stačilo udělat jen facelift a bylo by to. Ale to by nebylo Subaru. To přidalo maximální nálož bezpečnostních systémů a vylepšení vzalo od podlahy, takže je tu před námi úplně nové XV. Nové a lepší. A za stejnou cenu!

Foto: Subaru

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.