Test Audi SQ5 2017: SUVerénní šestiválec

Nová kategorie krátkých testů začíná docela velkolepě. S Audi SQ5. Benzinový přeplňovaný šestiválec v něm odvádí skvělou práci a je s ním vážně sranda.

Výkon 354 koní je prostě hodně. Je to hodně i na tak velké auto, jako SQ5. Na mě osobně působí sympatičtějším dojmem, než větší sestra SQ7. Ale lidem je to evidentně jedno, tak často, jako s SQ5 na mě ještě netroubili. A to i naprosto bez důvodu, když jsem třeba odbočoval. Na hodně lidí působí taková auta jako červený hadr na býka a cokoliv, ať se jedná o sebenormálnější věc, berou jako projev arogance, který musí potrestat troubením a tím vám to natřít.

Ale zpátky k autu. Díky masce chladiče působí opravdu velkolepě a červená barva mu skvěle sedla. Jo, prostě se mi fakt hodně líbilo. Exteriér působí sportovněji, interiér luxusně. Nepochopil jsem úplně zadní falešné koncovky výfuků, ale časem jsem je začal brát jen jako designový prvek, který nemá mít s výfuky nic společného. Jinak jsem k vzhledu neměl výtku. Když vynechám to hlavní, tedy motor a podvozek, musím se zmínit o skvělých světlech LED Matrix, které se dokáží vyhýbat opravdu bleskurychle i protijedoucím autům a vy tak můžete mít pořád puštěné dálkové, skvěle vidíte a nikoho neoslňujete. S pár takovými systémy jsem už jezdil a tento od Audi je ten nejlepší. Nová A8 bude mít ještě vymakanější, tak se nemůžu dočkat!

Podvozek se dá nastavit do různých výšek a tvrdostí. Má i režim off-road, který je fakt vysoký, pochybuji ale, že ho někdo do terénu opravdu použije, zvláště na jednadvacetipalcových kolech se sportovními pneumatikami. Ale ta možnost tu je. Já většinou využíval režim Dynamic. Je zajímavé, že ručně nemůžete ovlivnit výšku auta, ta vždy záleží na jízdním režimu a nastavuje se i podle rychlosti. Pokud zvolíte režim Individual, tak tam možnost nastavení výšky není. Nebo tak dobře ukrytá, že to ani s pomocí návodu za týden nezjistíte.

Zvuk je fantastický a výkon úžasný. Je to přesně taková ta porce, rozprostřená na všechna kola, která zajistí bezstarostný život v autě. Vždy máte dostatek výkonu na předjetí, vždy se dobře napojíte na dálnici. Brzdy výkonu dokonale sekundují, s takovým mackem nemají žádný problém. Šlápnete na plyn a letíte vpřed, šlápnete na brzdu a stojíte. A ten zvuk, který to doplňuje… no doporučuji se podívat na video, a ideálně se i projet. Spotřeba je univerzální, je vlastně stejná ve městě i mimo. To je ta pozitivní zpráva. Ta horší je, že je to pořád okolo 16 litrů. No, na to, že je udávaná asi 7, je to trochu rozdíl. Je téměř pravidlo, že malé turbomotory mají velký rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou. Tak velké turbomotory ho mají ještě větší.

Audi SQ5 je skvělé auto, které má plno výkonu, skvělá světla, úžasný interiér, fantastické audio. Je trochu dražší, ale vidíte, za co jste ty peníze utratili. Pokud máte rádi výkonná SUV, tak s SQ5 rozhodně neuděláte chybu. A vy ostatní, nebuďte tak zaujatí. Když se někdo chová jako prase a je jedno v jakém autě, tak si zlé reakce zaslouží. Ale nezaslouží si je jen tak z principu, protože má velké a drahé auto.

 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.