Test Toyota Yaris Hybrid 2017: Pod 4 na 100? V klidu!

Titulek samozřejmě nemluví o zrychlení. S tím to tak žhavé není. Ale spotřeba je u tohoto hybridu opravdu úžasná, celkově se jedná o povedené autíčko.

Ono označení autíčko zní možná jako nějaké znevážení, ale tak to vůbec nemyslím. To označení k Yarisu jde. Stále se jedná o malé auto, které z toho ale těží, vždyť se podívejte, jak má rozmístěná kola. V každém rohu karoserie jedno. A to je hodně znát na jízdě. Nejedná se o nějaký sporťák, v zatáčkách ale podvozek zvládá více, než čeho je schopný motor. Ten se ale předvede v nejlepším světle při zrychlení ze semaforů, případně na výjezdu z obce. Spořivost jde v tu chvíli stranou (pokud tedy chcete a dáte doslova plyn na podlahu) a zapojí se jak benzinová jednapětka, tak elektromotor. Zrychlení z 0 na nějakých 60 km/h dokáže překvapit, zvláště pak, pokud si někdo vedle vás myslí, že jen polechtá plyn a předjede vás. Nepředjede, díky eCVT převodovce se výkon přenáší úplně lineárně a nemá žádné přerušení. Ve vyšších rychlostech už samozřejmě ztrácí dech, pokud ale na výjezdu z vesnice dáte příkaz přidat, zrychlení se dostaví téměř okamžitě a důrazně.

Takže Yaris Hybrid je dobrý v zatáčkách, má dobré zrychlení, ale co ta hlavní část, kvůli které si tohle malé auto většina lidí koupí? Jeden z faktorů je samozřejmě ten, že ve své třídě nemá konkurenci. A druhý rozhodně spotřeba. Nestává se často, tedy vlastně se mi to ještě nestalo nikdy, abych nemohl docílit vysoké spotřeby. Nechápejte to špatně, nepotřebuji za každou cenu vyjezdit nádrž, ale byl jsem zvědavý, jestli to dokáže, když jsem den před vrácením auta zjistil, že mám stále hodně přes třičtvrtě nádrže. Tak jsem auto nijak nešetřil, zvolil jsem styl “otáčkoměr v režimu power” a dost často plný plyn (ten je v tomto případě nezbytný, až na něj z Yarise dostanete maximum). A stejně jsem se nedostal přes pět litrů na sto. Možná, kdybych víc času trávil na dálnici, tak by spotřeba šla ještě zvýšit, ale to by mě nebavilo a hlavně, pokud bych měl jít na plný plyn na dálnici, tak by to nemuselo dopadnout dobře pro mé bodové konto.

Pokud auto využíváte klasicky, není nijak nereálná spotřeba okolo tří litrů na sto. Vážně. Je to hlavně tím, že jízda čistě na elektřinu není žádné sci-fi, ale jakmile vjedete do kolony, nebo třeba do obce, jedete jen na ní. Do nějakých sedmdesáti můžete jet čistě elektricky a baterky se pak zase při další jízdě, a hlavně brzdění, dobijí. Za dobu testu se mi nepodařilo je dobít na 100 % a nejsem si úplně jistý, čím to bylo. Ukazatel je nikdy neukázal úplně plné, ale ničemu to vlastně nevadilo. Připojení benzinového motoru je neznatelné a start auta probíhá jen na elektromotor. Až v případě potřeby se připojí benzinový. Důkladně ukrytým tlačítkem je možnost zapnout pouze elektrický mód, ten se však automaticky vypne, pokud po něm chcete něco, na co není stavěný, třeba prudké zrychlení, nebo jízdu ve vyšší rychlosti.

Interiér mi alespoň na předních sedačkách nepřišel nijak stísněný, jak by se od auta této velikosti mohlo čekat. Pokud tedy Yaris budete brát jako auto pro dva a náklad, bude to splňovat skvěle. Protože zadní místa jsou opravdu spíše nouzová a spíše jen pro menší postavy (a hlavně krátké nohy). Nebylo mi úplně jasné umístění některých ovladačů, které byly až pod ruční brzdou, byly tedy téměř neviditelné a špatně se ovládaly. Naštěstí nebyly potřeba moc často. Další věcí byl drnčící přístrojový štít, který jsem musel vyřešit postaru kusem složeného papírku vloženým na to správné místo. Ale tohle není věc, která by majitele nějak trápila. Vyřešil by to v rámci reklamace, pokud by se to u jeho auta vůbec vyskytlo, předpokládám, že se jednalo jen o nedostatek konkrétního auta.

Toyotu Yaris Hybrid můžu doporučit, je to auto, které jezdí opravdu téměř zadarmo, zvládne bez problému jet čistě na elektřinu a odnaučí vás nesnášet zácpy. Jasně, je to stále otrava, ale alespoň v nich nepálíte palivo. Navíc zvládne i rychlejší průjezdy zatáček a ve městě ji budete milovat za mrštnost a zrychlení. To vás nepřestane bavit. A nebo možná ano, ale kvůli tomu si to auto nekupujete. Jen je to příjemný bonus.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.