Test Mazda 6 2.0 Skyactiv-G 165 k 2018: Krásná a šikovná (+VIDEO)

Když se řekne Mazda, vybaví se mi Mazda 6. Je to prostě takový stěžejní model značky. Vypadá skvěle, funguje dokonale a ta jízda? Až nečekaně zábavná! Tak jdeme na to!

Když jsem před nějakou dobou psal do Mazdy, jestli mi půjčí nějaké auto, tajně jsem doufal, že to bude Mazda 6. Nebyla, ale já díky tomu zjistil, že i jiné Mazdy stojí za to. Že nezáleží na velikosti, motory a podvozek jsou vždy to nejdůležitější. Konečně ale nastal čas pro Mazdu 6 a já jen doufal, že nebude horší, než jsem si myslel.

Není. Je to auto, které je generacemi dotažené k dokonalosti. Vzpomínám si na tu první generaci, to bylo auto, které se přesně trefilo do mého stylu v té době, kdy jsem ji jen komentoval, že to je auto, které už žádný tuning nepotřebuje. Neměl jsem však ještě řidičák a peníze, takže se koupě nekonala. Hodně lidí si ji však pořídilo a když se nyní podíváte po ulicích, zjistíte, kolik jich jezdí. Stejně jako dalších generací. Mazda 6 je prostě nesmírně oblíbené auto.

A v této generaci je i neuvěřitelně hezké. Vzhled je vždy subjektivní, ale tahle šestka vypadá prostě skvěle. Dokonce i v jiné, než typicky červené barvě. Moc hezká je modrá, kterou jsem měl dříve na testované trojce, ale tato tmavě šedá je vrchol elegance. Nechá vyniknout křivky karoserie, není nijak křiklavě výrazná a samozřejmě, jak to u stříbrné bývá, dobře maskuje nečistoty. Jak nemám rád „německou šeď”, tedy stříbrná auta, tak tady mi vůbec nevadila. Však se podívejte na fotky. A pokud se vám líbit nebude, můžete si vybrat třeba tu typickou červenou.

Nejnovější Mazda 6 nabízí to hlavní, unikátní a nejzajímavější – pořádný motor. Nic menšího, než dvoulitr nepořídíte, já měl v testu silnější variantu se 165 koňmi. Bez turba. Zapomeňte na jízdní režimy, ty si tady tvoříte vy sami. Chcete jet s rodinou na výlet? Budete poslouchat rádce řazení, motor bude neslyšně udržovat pod 2000 otáček a vy si budete užívat ten sametový chod dvoulitru.

Ale když se vám zalíbí nějaká hezká okreska, stačí jen notně podřadit, klidně z pětky na dvojku, a užít si skvělý zvuk a chuť po otáčkách. Omezovač je možná až moc nízko, motor působí, že by mu ještě o trochu více otáček neuškodilo, ale Mazda asi ví, co dělá. Naštěstí je k dispozici skvělé řazení, které hodně pomáhá k udržení opravdu vysoké rychlosti i v prudkých zatáčkách.

Na podvozku cítíte, že automobilka věděla moc dobře, jak ho udělat a co zákazníci chtějí. Není nějak sportovně tvrdý, to ale většina zákazníků nevyžaduje. Je univerzální. A jak většinou tvrdím, že univerzální věci nefungují, tady je to jinak. Jel jsem po dálnici, jel jsem opravdu rychle a z podvozku jsem měl pocit absolutní jistoty a pohodlí. Na okreskách při vyhlídkové jízdě se člověk jen kochá a nic ho nerozpytluje. Ale když za to vezmete, můžete se na něj naprosto spolehnout. Spolu s řízením se jedná o skvěle čitelnou dvojku. A co jim ještě hodně pomáhá? G-Vectoring!

G-Vectoring je funkce, kterou dostanete už v základu. A je to věc, o které možná ani nebudete vědět, že ji v autě máte, ale oceníte ji při každé rychlejší jízdě. Je to systém, který dokáže před zatáčkou na neznatelně krátkou dobu ubrat výkon. Což nezní jako věc, kterou chcete. Ale právě díky tomu se přenese váha na přední kola a přední kola co? Zatáčejí! Takže zatáčejí ještě o hodně lépe, protože mají na sobě větší váhu auta. Jednoduché, funkční.

Při kochání a ve městě přijde vhod audiosystém Bose. Měl jsem ho už v Mazdě 3, kde hrál výborně, narážel však na nejspíš uvolněnou výplň ve dveřích, která jeho kvality degradovala. Tady se nic takového nekonalo a mohu s klidným srdcem říct, že se jednalo o jedno z nejlepších audií, jaké jsem kdy slyšel. Vážně. Moc hezké.

Pobavila mě jedna věc. Měl jsem výbavu Revolution, která je nejvyšší pro tuto motorizaci. Ale jako žádná, tak ani tato nemá v základu navigaci, ta je za příplatek. V testovaném autě nebyla, ale ovladač byl stejný, tedy s tlačítkem NAV. Co se dělo po stisknutí? Zobrazil se kompas! Super, mohl jsem se orientovat podle světových stran. Lepší, než hledat lišejník.

Na druhou stranu ve výbavě nechyběl vyhřívaný volant, který má tlačítko logicky vedle vyhřívání sedadel a lze tak zapnout jedním stiskem. Mnohem lepší, než ho někde lovit pod volantem. Head-up displej vypadá spíše jak nějaký zaměřovač a jde sice vypnout, ale ne zasunout, to je taková pro Mazdu typická věc. Ovšem škoda, že adaptivní tempomat získáte jen k vrcholným motorizacím. A to tato není, vrcholný benzín je 2,5 litru s výkonem 192 koní.

Pokud zvažujete koupi Mazdy 6, tak neváhejte. Je to výborné auto, generacemi dotažené k dokonalosti. Měl jsem fakt radost, že je taková, jakou jsem ji čekal. Možná ještě o kus lepší. Pokud zvolíte slabší benzinový motor, který nabízí 145 koní, o nic podstatného nepřijdete, jede totiž také skvěle a ve vyšších otáčkách je rozdíl téměř neznatelný. A budete mít na výběr ještě více výbav.

No a pokud se rozhodnete brzo, tak do konce března Mazda nabízí palivo na rok zdarma. Mazda nabízí téměř pořád nějaké akce, tohle mě ale zaujalo. Škoda, že článek vychází v březnu, tak to asi už není moc aktuální, jestli ale zvažujete, kdy ji koupit, tohle vás může popostrčit.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.