Test Nissan Micra IG-T 90K 2018: Malá a zábavná! (+VIDEO)

Na test Nissanu Micra jsem se těšil. Je to dynamicky vypadající malé auto. Ze všech stran jsem slyšel, jak je motor IG-T 90 K slabý a špatný. Nějak se mi tomu nechtělo věřit, tak jsem si chtěl udělat vlastní názor.

Vzhled nové Micry ušel velký krok vpřed. Už se nejedná o malé a kulaté autíčko, ale o dynamicky vypadající, téměř čtyřmetrové, hezké auto. Trošku mi pravda připomíná Ford Focus, zvláště tedy zadní část, ale to je možná jen můj pocit.

Testovaná výbava Bose Personal Edition přidala oranžové prvky, které vypadají fakt dobře. Ty ale můžete mít i k jiným výbavám, navíc třeba i v modré matné barvě, nebo stříbrné a černé. Líbí se mi, že k barevným prvkům karoserie mohou ladit i kola, nabízejí se ve stejných barvách. Polepy karoserie bych však možná vynechal, zvláště, pokud jezdíte do automatické myčky, jako evidentně ostatní novináři. Na samolepkách je to časem poznat.

Interiér působí hezky svěže a mladistvě, zvláště v této oranžové barvě. Na palubní desce to není kůže (urodilo se málo oranžových krav), ale i tak materiál působí moc hezky. Malou výtku bych měl k materiálu na volantu, který si možná opticky na kůži hraje, ale na omak působí jak tvrdý plast. Barevné provedení interiéru je však zase otázkou balíčku dle vaší chuti, hezké je, že ve stejné barvě jsou i proužky na koberečcích, to je sice detail, ale auto pak působí o dost hodnotněji.

K hodnotnějšímu efektu přispívá i nápis Micra, který svítí na prazích dveří. To u této kategorie auta moc často nepotkáte. Moc hezky vypadá odkládací schránka, která má v noci prosvícené dno „hvězdičkami“.

Jako minus, a celkem dost otravné, bych dal klimatizaci. Ta je sice automatická, ale v testovaném autě mi přišlo, že neustále topí. Měl jsem ji nastavenou na 17 stupňů a stále mi bylo v autě teplo. Z výdechů šel teplý vzduch. Musel jsem tak přejít na manuální režim a i tak při nastavených 17 stupních bylo teplo, při 16,5 zase mrazivá zima. Možná to ale byla jen nějaká nedokonalost testovaného auta.

No a pojďme k tomu motoru. Než si nějaké auto půjčím, čtu ostatní testy, sleduji videa a udělám si obrázek. Testy nové Micry měly společné to, že se recenzentům nelíbil motor. Mně přišel fajn. Nemá úplně sympatický zvuk a má celkem výrazný turboefekt. Mně, jakožto člověku odrostlém na starých turbodieselech, to vůbec nevadilo. Stačilo motor držet nad 3000 otáček, kdy turbo jede naplno, a s autem byla opravdu zábava. Na dálnici nebyl problém svižně zrychlit ze 130 na 140, což mě i celkem překvapilo.

Doménou ale byly okresky. Mám rád malá a lehká auta. Přesně taková je tahle Micra. Malá, nízká, široká a lehoučká. V takovém případě ani nevadí, že má jen 90 koní. Užijete si tak plno zábavy i v legálních rychlostech, kdy neriskujete řidičák a nehody končící téměř jistou smrtí. Zatáčení pomáhají i podpůrné systémy přibržďování vnitřních kol, které se poslední dobou dost rozšiřují. A Micra zatáčí opravdu výborně a ochotně. Když v zatáčce přidáte plyn, cítíte, jak se vnitřní kolo zakousne a auto se hrne, seč mu výkon dovolí, ven.

Takže špatný motor? Vůbec ne. Jen ta spotřeba… kombinovanou jsem měl přes 7 litrů. Když si člověk představí, že takovou spotřebu může mít i s šestiválcem, tak tenhle motor musí být opravdu spíše průtokový ohřívač. Nutno ale říct, že jsem většinu času jezdil ve městě a pak hodně svižně na okreskách. Protože mě to bavilo. A to pro mě bylo hlavní. Ale vím, že bych se dostal na 5 litrů. Asi by to nestálo moc odříkání. Jen bych to auto musel mít delší dobu, aby mě přešla ta počáteční radost z jistého chování v zatáčkách a veselého ježdění.

Close