Test Peugeot 508 SW GT HYBRID 225: Elektrizující krása

Peugeot 508 můžete mít i jako plug-in hybrid. Nabíjení je rychlé, výkon pořádný, dojezd dostatečný. A navíc si můžete vybrat mezi sedanem a kombi.

Peugeot 508 není na Roadblogu žádnou novinkou. Měl jsem už možnost vyzkoušet jak sedan, tak kombi. Stále se nedokážu rozhodnout, která verze se mi líbí víc a kterou bych si případně pořídil. Obě jsou krásné. A ani plug-in to neusnadňuje, protože ho můžete mít jak jako sedan, tak jako kombi. Což je super, občas se stává, že pokud chcete jezdit na elektřinu, musíte sáhnout po kombíkové karoserii. To u Peugeotu 508 neplatí. Jenže to vůbec neulehčuje volbu…

Obě předchozí auta jsem měl ve výbavě GT s benzínovou motorizací, tedy motorem 1,6 PureTech 225. Nyní je to s výbavami trochu jinak, tuto motorizaci můžete mít s výbavou jmenující se GT PACK, v čistém GT pak máte na výběr mezi slabší PureTech 180 a právě zkoušeným hybridem HYBRID 225. Pokud byste v těchto výbavách hledali naftový motor, tak marně, ten zde již totiž nenajdete. Což je pro mě osobně škoda, k autu, které je pohodlné a vhodné na cestování mi silnější naftový motor prostě sedí. V nižší výbavě můžete mít alespoň BlueHDi 130. Dříve byla i 180 koňová verze. 

Tento článek bude zaměřený jen na toto hybridní auto, pokud vás zajímají předchozí články, kde se více věnuji autu samotnému, tak zde najdete sedan a zde SW. 

Plug-in hybrid kombinuje 180 koňovou jednašestku a elektromotor a tím se dostává na výsledný výkon 225 koní. V případě 508 nemůžete mít HYBRID4, jako třeba u 3008, který pak nabídne nejen pohon všech kol, ale hlavně 300 koní díky dalšímu elektromotoru. 

Že tu ale není 300 koní mi nějak moc nevadí. Toto auto je totiž o pohodlném cestování. Je to GT. Není to žádné RS s falešným karbonem. Tohle je pohodové a nádherné auto. Které však dokáže být opravdu rychlé! Zrychlení z nuly na sto je lehce přes 8 sekund a točivý moment 360 Nm, takže kdykoliv potřebujete, výkonu máte dost. Jen musíte počítat s menší prodlevou, pokud zrovna jedete na elektrický režim. 

Na výběr máte elektrický režim, hybridní režim, komfortní a sportovní. Musím se přiznat, že mezi hybridním a komfortním jsem nepoznal rozdíl a klidně bych je spojil do jednoho. Při aktivovaném sportovním režimu běží oba motory dohromady a reakce jsou nejrychlejší. Při sešláplutí plynu vás točivý moment opravdu znatelně zatlačí do sedačky. Jenže tohle auto není o zatlačení do sedačky, ačkoli to zvládá dobře. Tohle auto je o elektrické jízdě. 

Velmi mě potěšilo, jak rychle se nabíjí. Co mě potěšilo už méně je fakt, že rychlejší dobíjení 7,4 kW máte vždy za příplatek 8 tisíc. V základu dostanete 3,7 kW. Já měl tuto rychlejší variantu a pokud jsem dojel k nabíječce s 0 procenty, palubní počítač ukazoval stovku za nějakou hodinu a čtyřicet minut. Což mi přijde super. Na plně dobitou baterii pak získáte dojezd nějakých 60 kilometrů. 

Ani dobíjení z domácí jednofázové zásuvky není nijak tragicky dlouhé, něco málo přes sedm hodin je celkem slušná hodnota. Situace ale u naprosté většiny majitelů bude taková, že budou mít kde nabíjet. Protože to je základ pro úspěšné a spokojené soužití s plug-in hybridem. Pokud ho nemáte kde nabíjet, ztrácíte velkou část jeho výhody. Pokud však ano, tak jezdíte s minimálními náklady. 

Jelikož je elektromotor opravdu silný, tak není potřeba při běžném ježdění vůbec startovat ten spalovací. Ten může v klidu odpočívat a čekat na horší časy. Vy se čistě elektricky můžete vydat i na dálnici, zkoušel jsem i 140 km/h a stále elektricky. Pokud to máte tak, že bydlíte nějakých 30 kilometrů od práce, můžete tam i zpět jezdit jen na elektřinu, kterou levně nabijete přes noc u domu. No a pokud jezdíte dál? Tak stejně 60 kilometrů pojedete elektricky. 

Navíc si můžete v klidu zaparkovat v Praze ve fialových a modrých zónách a potřebě dálniční známky se můžete jen smát. A navíc, co je příjemný bonus, který pro někoho může být ale rozhodující – cestujete v naprostém tichu. I když nastartuje spalovací motor, tak o něm skoro nevíte, ale když jedete jen na elektřinu, jste ve svém pohodovém světě. K tomu skvělé audio Focal, úžasné masážní sedačky a cesta do práce bude vyhledávanou částí dne. 

Velkou výhodou plug-in hybridu je jeho univerzálnost. Pokud chcete jet na dovolenou, nemusíte řešit, kde budete dobíjet. Protože dobíjet vůbec nemusíte. Stačí natankovat nádrž a jedete dál. Nádrž je mimochodem opravdu dost malá, nabídne jen 43 litrů. Ale na druhou stranu – auto z ní jen usrkává. 

Jistě, pokud máte nabito, tak máte spotřebu paliva nulovu, případně okolo litru, maximálně dvou, když se rozvášníte. Ale co když se baterie vybije? Nepřijde pak smutný okamžik, kdy zjistíte, že jste na deseti litrech a netušíte jak? Nepřijde. Já totiž podmínky pro dobíjení nemám ideální, takže jsem jezdil často i s vybitou baterií. Auto pak funguje jako klasický hybrid a hmotností baterií navíc. Já měl spotřebu 5,5 l/100 km. S čistě benzínovou verzí jsem měl 7,7 litru. Takže i zde je úspora. 

Cenový rozdíl oproti stejné výkonné benzínové variantě je 165 000 Kč. Je tedy na vás, zda se vám to vyplatí. Základem ale rozhodně je mít kde nabíjet. Pak výhody plug-in hybridu využijete naplno a budete jezdit nejen ekonomicky, ale i ekologicky!

A pokud bych si vybíral já, zvolím kombi. Je praktičtější v tom, že nabídne více místa nad hlavou pro cestující vzadu a v kufru je více místa pro kabely, které se mi nepodařilo nacpat do místa pro ně určeného pod podlahou. Rozhodně ale platí, že obě varianty jsou krásné. A nenapadá mě moc jiných aut, kterým by to jako bílým kombíkům více slušelo, než Peugeotu 508 SW. 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.