BMW X3 xDrive30d: Výtečná volba motorizace

Jaké je oblíbené SUV, když do něj dáte skvělý motor? Přesně tak, úplně ideální. Mouchy se najdou, ale tato X3 mi udělala opravdu radost. 

Na první pohled vypadá, že je poskládaná, aby hezky vypadala na fotkách. Nebudeme si nic nalhávat, tak se to u aut, která jsou určena pro novináře, často dělá. Veliká kola, snížený podvozek… prostě kombinace, která skvěle vypadá, ale praktická už moc není. Tato X3 vypadá dobře. Má totiž velká kola a sportovní podvozek. Jenže to vůbec není nijak nepohodlné. Nečekal jsem to, možná jsem si i na první pohled říkal, že auto je to hezké, ale pohodlí nebude žádná sláva. Ale je. Díky skvělému podvozku si můžete dovolit velká kola, která dělají auto. A sportovní výbavu, která dodá černé prvky, ale třeba i sportovní podvozek. 

Tohle auto prostě vypadá dobře. A to nemám SUV nijak moc rád. Tohle je X3, takže hodně oblíbený model. Možná si řeknete, že přece to hlavní X je X5. Je to tak, ta už je ale trochu mastodontní. Jasně, je nad ní ještě X7, ale i X5 už svojí velikostí nemusí každému vyhovovat. Model X3 nabídne dobrý kompromis, kdy se dovnitř naprosto pohodlně vejde i dospělá posádka, zbyde dost místa na věci a zároveň se nemusíte bát na dálnici v zúžení do levého pruhu. Tedy trochu bát možná ano, ale vejdete se tam spíš, než s většími příbuznými. 

Modrá je dobrá a to platí i v tomto případě. Tmavě modrá metalíza vypadá skvěle jak na slunci, tak v noci. V noci je tu navíc moc hezký prvek, kdy vám auto promítá světelný koberec ke dveřím. Kliky jsou samozřejmě podsvícené, aby bylo jasné, kde jsou. Jako celek to vypadá moc hezky. A hlavně stále ještě elegantně. Ne nijak přeplácaně.

Interiér nikoho, kdo jel v nějakém novějším BMW, nepřekvapí. Vše je na svém místě, vše skvěle funguje a vše je kvalitní. Infotainment je parádně rychlý, jeho ovládání pomocí kulatého ovladače je tak dobré, že možná ani nezjistíte, že je displej dotykový. Displej před řidičem nejde nijak moc upravovat, může zobrazovat uprostřed mapu, aktuálně přehrávané audio, nebo také nic. A to je vše. Otáčkoměr je obrácený, což podle mě nemůže nikomu vadit. Zvlášť, když máte automat a otáčkoměr je vlastně spíš jen takový doplněk. 

Milovníci tlačítek a odpůrci obrazovek budou nadšeni, pro ně je zde svět ještě v pořádku. Ovládání tlačítky jde ale udělat tak, že působí zastarale a člověk si řekne, že to mohlo být řešené nějakou dotykovou ploškou, nebo displejem. Tady to ale neplatí, tlačítka zde působí naprosto vhodným dojmem. Jen trochu škoda cvakání těch na volantu. To je celkem slyšitelné. A co je pro ucho člověka, jako jsem já, horší, tak na každé straně volantu má to cvakání jiný tón. 

Tím se tedy dostávám trochu k nedostatkům – moc jich není, vlastně jen cvakání tlačítek a jedna další věc. Tou jsou zadní strany předních sedaček. Ty jsou totiž jen plastové. Není na nich nic a působí to smutně a lacině. Chápu, že je to praktické, když jsou vzadu děti, které okopávají sedačky, není to ale hezké. 

Každý máme na autě něco, co nás zajímá. Pro někoho by to byl třeba výhled – pak věřte, že sedíte vysoko, sloupky jsou sice silné, ale vidíte dobře do všech stran. I dozadu, což u moderních aut občas není úplně samozřejmé. Nebo velikost kufru – ten nabídne skvělých 550 až 1600 litrů. Velikost nádrže? 68 litrů, takže dojedete… to vám zatím neřeknu, napovídal bych spotřebu. K té se dostanu až za chvíli. No a mnozí vyžadují bezpečí, vzhled a prémiovost auta. V těchto ohledech je vše tak, jak má být. Pokud auto stojí v základu 1,3 milionu, tak očekáváte, že bude splňovat určité požadavky. A to zde platí. Jasně, za základní cenu nebudete mít auto plné výbavy až po střechu. Ale bude kvalitní, bezpečné a prémiové. Jak na pohled, tak na dotek. 

Mě ale zajímala jízda. Hlavně z toho důvodu, že tento motor, tedy naftový šestiválec, považuji za jeden z nejlepších. A zde mě naprosto nezklamal. Díky odhlučnění a jeho kultivovanému chodu vlastně ani nevíte, že máte pod kapotou naftový motor. Nově se jedná o mild hybrid s výkonem 286 koní a točivým momentem 650 newtonmetrů. A je to opravdu cítit! Za celou dobu jsem téměř nepoužil sportovní režim. Protože jednoduše nebyl potřeba. BMW X3 neberu jako sportovní auto. Ale když jsem potřeboval předjet, stačilo prostě šlápnout na plyn. A bylo to. Když jsem měřil zrychlení z nuly na sto, tak jsem naměřil dokonce lepší hodnotu, než udává výrobce, ta je 5,7 až 5,9 sekundy, což je i tak skvělá hodnota. 

Udávané spotřeby 6,2 litru se mi sice docílit nepodařilo, i tak jsem měl ale průměr pod sedm litrů. A to na auto, které váží přes dvě tuny, není vůbec špatná hodnota! Jezdil jsem svižně, ale ne sportovně. Primárně jsem využíval komfortní režim a naprosto si ho užíval. Díky skvělému odhlučnění je na palubě naprostá pohoda i při dálničních rychlostech. A podvozek si poradí s nerovnostmi i pokud máte dvacetipalcová kola s runflaty. Na základních osmnáctkách to musí být už úplná paráda. 

U BMW X3 se mi líbí, že je to auto, které si vlastně na nic nehraje. Je prostě dobré. A lidi to ví, proto ho tolik kupují. Když přijedete do společnosti, tak působí naprosto důstojně, ne jako nějaký chudší brácha X5. Uvnitř nestrádáte vůbec v žádném směru. Zvlášť, pokud zvolíte tento výborný motor. Jistě, máte tu i 20d, tedy naftovou motorizaci o nějakých 200 tisíc levnější, ale… to prostě není ono. Naftový šestiválec má své kouzlo a zde mi to zase potvrdil. 

Sám jsem se divil, že jsem model X3 ještě nikdy neměl v testu. Přitom je to dalo by se říct stěžejní model. Naštěstí jsem to ale napravil a zrovna v této povedené generaci. Na závěr už jen ve stručnosti o audiosystému – Harman Kardon hraje skvěle a za příplatek 30 tisíc se podle mě vyplatí. To samé platí pro adaptivní LED světlomety za stejný příplatek – natáčejí se, vyhýbají se a co je nejdůležitější – skvěle svítí. Můžete tak nasednout, naložit rodinu a jet tisíc kilometrů na jeden zátah. Tankovat nebudete potřebovat, v noci skvěle uvidíte, na palubě budete v tichu, pohodlí a bezpečí. Co víc si přát?

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.