První jízdy s Dacií Jogger

Dacia představila nové auto. To může být jak pětimístné, tak sedmimístné, vždy však s hodně zajímavou cenovkou. Jaké je v praxi?

Jelikož se jedná o první dojmy, nebudu rozebírat věci, jako třeba dlouhodobější spotřebu, nebo to, jak svítí světla. Ta ale budou svítit dobře, protože auto je vlastně po B sloupek nové Sandero. A to svítí velmi dobře, využívá vždy LED technologii v potkávacích světlech. Dálková světla jsou sice žárovková, ale při jejich rozsvícení se přizvednou potkávací a výrazně pomůžou. 

Od B sloupku se však jedná o nové auto. Nové a prostorné. Pokud člověk zvolí variantu pro pět cestujících, získá opravdu obří zavazadelník o objemu 708 dm3 dle metodiky VDA. A ten největší objem je 1819 dm3. Takže kufr parádní. Pokud však využijete možnost mít sem míst, tak sedačky z třetí řady můžete pohodlně vyndat. Když píšu pohodlně, tak myslím opravdu pohodlně, protože jsou lehké a nedá to moc práce. 

Sedačky z druhé řady vyndat nejdou, dají se ale sklopit a vyklopit nahoru, takže zabírají minimum místa. A pro cestující v třetí řadě pak vznikne tolik prostoru, že si mohou dát nohu přes nohu. 

Jaké je ale tohle auto při jízdě? Slušně odhlučněné a pohodlné. Verze pro sedm pasažérů má jiné brzdy a tlumiče a já se tak obával, že bude bez naložení méně pohodlná. Opak je pravdou a s touto verzi se mi jezdilo ještě příjemněji. Silnější brzdy jsou samozřejmě příjemným bonusem. Sedačky jsou celkem měkké a pohodlné, jen opora nohou by mohla být lepší. To platí pro všechna sedadla. 

Ve druhé řadě není tolik místa, jak to na první pohled může vypadat. O to je větší překvapení, že v třetí řadě je vlastně téměř stejně místa, jako v té druhé, což je skvělá informace. Mohou tam cestovat i dospělí lidé bez nutnosti odoperování čéšek. To jsem ostatně i vyzkoušel, vyrazili jsme v šesti (sedmého jsem nesehnal) a vyrazili jsme. V takovém množství lidí se osvědčilo, když sedí vždy ve dvou –  pokud si do druhé řady sedli tři, již to byl až moc intimní kontakt. 

S motorizacemi je to aktuálně velice jednoduché – na výběr je TCe 100 LPG a TCe 110. Jak už název napovídá, první motor zvládá i provoz na LPG a má pak plný výkon. Na benzín nabídne 90 koní a nižší točivý moment. Celkový dojezd je na obě paliva nějakých 1200 kilometrů, což je dáno tím, že má jak nádrž na LPG na 40 litrů, tak ještě plnohodnotnou nádrž na benzín o objemu 50 litrů. Tento motor je ten základní, který získáte v nejlevnější verzi Joggeru. 

Silnější a čistě benzínový má papírově jen o 10 koní navíc, pocitově jich má však o dost více. Jízda z ním je moc příjemná, má kultivovaný projev a dobrý zvuk. Jen na volnoběh je poznat počet válců, který je lichý a není jich pět. Ano, je to tříválec. A podle mě to naprosto ničemu nevadí. S tímto motorem jsem jel v téměř plném obsazení a ani dálniční rychlosti (a zrychlení na ně) nebyl problém. 

Častý dotaz na prezentaci byl na automatickou převodovku. Ta přijde společně s hybridním pohonem příští rok. A to bude i cesta pro ty, kteří chtějí motor bez turba.

Co se týká cenové politiky, tak ta je opravdu velice příznivá. Základní cena je 373 500 Kč. To je opravdový základ, ke kterém stačí ale pár věcí přikoupit a máte naprosto v pohodě použitelné auto. To nám dokázala Dacia, protože takové auto bylo také na prezentaci přítomné. Tedy výbava Essential s pohonem TCe 100 LPG a příplatkovou metalízou, tempomatem a paketem Řízení, který obsahuje tempomat, výškově nastavitelný volant a zadní parkovací senzory. Cena je pak lehce přes 400 tisíc, ale získáte opravdu kus auta, skvělý dojezd, nízké provozní náklady a pohledné auto. 

Na Dacii Jogger se mi líbí, že ačkoliv je levná, tak tak nepůsobí. Jasně, plasty jsou tvrdé a výkon reproduktorů dostatečný, ale tohle není prémiová značka. Hlavní však je, že toto není žádný lowcost, ale moderní a praktické auto, které nabídne neskutečně dobrý poměr ceny a výkonu. 

Zdroj foto: Tomáš Devera

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.