Renault Arkana: Auto vážně pěkné, ale to není vše, co nabídne

Měl jsem možnost se zúčastnit prvních jízd s Renaultem Arkana. Auto je to nejen pohledné, ale i úsporné, moderní a prostorné.

Segment SUV kupé se rozrostl o nového hráče. A nejedná se o luxusní model prémiové automobilky. Jde o pohledné auto za celkem rozumné peníze, kterému dají možná někteří klienti přednost před Meganem Grandtour. Protože pokud budou vybírat mezi Megane, který je dalo by se říci starý známý a moderní Arkanou, bude to trochu svádět jít neokoukanou cestou. 

Cesta je to sice neokoukaná, ale to neznamená, že by bylo čeho se bát. Technika je ověřená a plně funkční. Jak je auto zvenčí jiné, uvnitř je naprosto stejné, jako jiné moderní Renaulty. To s sebou přináší příjemné výhody – například deaktivaci systému stop-start jednoduše tlačítkem, auto-hold, který nemusíte po každém startu aktivovat a třeba i systém pro udržení v jízdním pruhu, který nastavíte, jak má reagovat a on tak zůstane nastavený napořád. Chcete jen upozornění při vyjetí? Není problém. Udržení v pruhu? Klidně. Nebo vše vypnout? Stačí zmáčknou ovladač. 

Co mě osobně trochu na Arkaně mrzí, tak je to, že si z nového Megane nepřenesla blinkry. Zadní jsou žárovkové oproti moderním sekvenčním. A přední jsou sice LED, ale dost malé. Blikající celé céčko denního svícení mi přijde nejen hezčí, ale hlavně výraznější. Přední světla jsou ale v každé výbavě Full LED a za to si Renault rozhodně zaslouží palec nahoru.

Motorově na výběr zatím moc není, plug-in dorazí později. Takže teď jde vybírat mezi TCe 140 a E-TECH Hybrid 145. Jak naftový motor, tak manuální převodovka v ceníku a tedy i nabídce chybí. Prvně jmenovaný motor je benzínový mild-hybrid (v označení Renaultu tedy mikro-hybrid), který má čtyři válce, objem 1,3 litru a 140 koní. Na stovku zrychlí za 9,8 sekundy. A jezdí se s ním opravdu příjemně. Má dobrý zvuk, spojení s převodovkou je bezproblémové a při potřebě předjíždění dokáže být opravdu hodně svižný. 

Kombinovaná spotřeba je dle výrobce 5,8 až 5,9 litru na 100 kilometrů. Z reálného života mohu říct, že za šest litrů jde jezdit bez problému a přemáhání. Hybrid by měl být zhruba o litr úspornější, to však nemohu posoudit, s tím jsem nejel. Základ hybridního motoru je benzínová čtyřválcová jednašestka s nepřímým vstřikováním a celkový výkon, jak název napovídá, je 145 koní. 

Kupující má na výběr ze tří úrovní výbav, které se liší i vzhledem. Základní ZEN, prostřední INTENS a nejvyšší R.S. LINE. Cena základní výbavy začíná aktuálně na 620 tisících a za opravdu dobře vybavenou INTENS dáte 685 tisíc. R.S. LINE vás pak vyjde na 758 tisíc. Hybrid je vždy o 20 tisíc dražší a pokud má skutečně o litr nižší spotřebu, tak se rozdíl celkem brzy zaplatí. Navíc má o trochu vyšší výkon jako bonus. 

Na začátku jsem psal, že někteří kupující budou vybírat, zde Megane Grandtour, nebo právě Arkana. Velikostí zavazadelníků je situace dost vyrovnaná, Megane nabídne 521 litrů a Arkana 513. Co však bývá u SUV kupé kámen úrazu, to je místo pro hlavy zadních cestujících. Daň za design je zde jasná. V případě Arkany to ale není žádná hrůza, vlastně je to lepší, než jsem čekal. Se svými 184 centimetry se sám za sebe pohodlně posadím a pokud opřu záda o opěrku, mám nad hlavou i přibližně centimetr místa. Na velkých nerovnostech bych sice asi narážel hlavou do stropu, i tak mě to ale překvapilo, tolik místa jsem nečekal. 

Dalším rozdílem proti Megane je celkové naladění. Arkana jde spíše tvrdším a sportovnějším směrem, zatímco Megane vás bude hýčkat pohodlím. Pokud ovšem nezvolíte výbavu R.S. LINE, která u Megane přináší sportovní sedačky, které jsou na můj vkus až moc sportovní, vzhledem k tomu, že auto sportovní není. To u Arkany jsou i v této výbavě stále příjemně pohodlné. 

Výkon světel není vůbec špatný, takže k tomu výhrady nemám. Ale k ovládání ano. Pokud je aktivovaná automatika dálkových světel a ta svítí, tak je nelze jednoduše zhasnout pohybem páčky. Je potřeba otočit ovladačem na potkávací světla a tak vyřadit automatiku. Je to detail, ale při nočním cestování jsem raději přešel na to, že jsem automatiku vypnul a dálková světla aktivoval ručně. 

K audiosystému nemám naprosto žádné výhrady. Jezdil jsem jen s prémiovým systémem Bose a poslech to byl opravdu příjemný. Podpora Android Auto je naprosto bezproblémová, potěší zobrazení navigačních pokynů na displeji před řidičem. Určitě by bylo možné i zobrazení na head-up displeji, ten však Arkana mít nemůže, což je trochu škoda. 

Renault Arkana není jen hezké auto (v červené a oranžové vypadá vážně výborně). Nabídne i slušný výkon, výbornou spotřebu, velký kufr, místo i pro sedící vzadu a moderní technologie, ať už co se týká pohodlí, tak bezpečnosti. Je dražší než Megane Grandtour, ale je to novinka a jiná kategorie auta. Nabídne rozhodně více stylu a i za to se platí. 

Foto: Tomáš Devera

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.