Škoda Enyaq vstupuje na trh ve verzi „cena od“ a není to žádné holátko

Základní motorizace a výbava nemusí vždy znamenat smutně vypadající auto, které si nikdo nekoupí. Škoda Enyaq iV 60 je toho důkazem.


Když se řekne základní výbava, člověk si představí nevzhledné auto na plechových malých discích, s dýchavičným motorem a nízkou cenou. To automobilka zařadila do nabídky s tím, že ví, že si ho vlastně stejně nikdo nekoupí, ale na prospektech vypadá dobře udávaná „cena od“. Toto však není případ nové elektrické škodovky, tedy modelu Enyaq.

Pojmenování nese iV 60 a výbava se jmenuje Loft. Jak název napovídá, má menší baterii, konkrétně 62 kWh. S tím se pojí i menší výkon, ten dosahuje 132 kW. Což ale rozhodně není málo. A ani dojezd není nějaký zoufalý, s touto menší baterií by měl Enyaq ujet 390 kilometrů, což je takový nadprůměr mezi moderními elektromobily určenými pro každodenní použití.

Výbava není nijak skromná, základní kola jsou devatenáctipalcová, světla LED, automatická třízónová klimatizace, vyhřívaný volant a sedadla, samozřejmě parkovací senzory a kamera, KESSY… je toho opravdu dost. Co ve výbavě ale není? Například Matrix-LED světlomety, osvětlená přední maska, rychlejší dobíjení 125 kW (jen 50 kW) a třeba sportovní podvozek.

S podvozkem se ale pojí jedna věc – základní Enyaq sice nemá sportovní, ale může mít adaptivní DCC, který vyšší výbava Founders Edition mít nemůže. Trochu paradoxní situace nastává u klimatizace, kterou má nižší výbava v základu třízónovou a vyšší jen dvouzónovou.

Pro uspokojení potřeb převážení zavazadel jsou na tom všechny varianty dobře, zavazadelník nabídne vždy 585 až 1710 litrů.

A jaká je tedy tato základní cena? Přesně 1 059 900 Kč. V této ceně je hodně výbavy, slušný dojezd a rychlejší dobíjení si může zákazník přikoupit. Pokud ale plánuje nabíjení převážně doma, což je u elektromobilu základ, není rychlejší dobíjení potřeba. Cena není nejnižší, samozřejmě. Jedná se však o moderní elektromobil a je tak třeba ho porovnávat s ostatními elektromobily. A vyjde najevo, že cena je rozhodně konkurenceschopná.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.