Subaru Forester ES Sport: Sportovní sice není, ale praktičtější ano

Slovo sport v názvu výbavy nemusí nutně znamenat více výkonu, tvrdší podvozek a velká kola. U Foresteru nabídne svěží vzhled a praktický interiér.

Někdo by mohl být zklamaný, když zjistí, že pod označením Sport je stále klasický Forester se vším, co k němu patří. Tedy s úžasně pohodlným podvozkem, prostorným interiérem, hybridním Boxerem o výkonu 150 koní pod kapotou a hlavně se skvělými schopnostmi v terénu. Toho se někteří obávali, jak jsem poznal z dotazů na Instagramu, které mi na toto auto přišly. Nebojte, není nižší, stále nabídne 22 centimetrů světlé výšky. Jen vypadá trochu jinak. Ale jen trochu. 

Jak správně tušíte, oranžové prvky patří k této výbavě. A podle mě je to sice detail, který ale udělá hodně. Protože vzhled příjemně oživí, je jich navíc dost i v interiéru. Forester je tu s námi už nějakou chvíli a ačkoli je zadní část celkem nedávno modernizovaná, trochu oranžového osvěžení přijde vhod. Ve spojení s testovanou bílou barvou vypadá sice trochu sportovněji, než ve skutečnosti je, ale rozhodně mu to sluší. Černá maska chladiče je také příjemné odlišení.

Černá kola, která patří k výbavě, už tak osvěžující nejsou, alespoň mně přijdou opticky menší, než jaká jsou a obecně mám raději stříbrná kola. Ale ke sportu se hodí černá, to je pravda, takže vše v pořádku. 

Nový Forester může mít i novou tmavě modrou barvu, což musí vypadat zajímavě. To ale nesouvisí s výbavou, ale s modelovým rokem. Stejně jako černý design předních světel, které se ale takto k této výbavě Sport ještě více hodí. Dostanete je však také ke každé výbavě. 

Zajímavým a praktickým prvkem jsou omyvatelné potahy. A to nejen sedadel, ale i výplní dveří. Je to tak praktická věc, že mě až trochu mrzí, že ji nemá každý Forester, ale jen ten v této výbavě. Možná je to příprava pro ostrou jízdu a nevolnost spolujezdců. I když to by chtělo hodně snahy, e-Boxer pod kapotou s výkonem 150 koní není sportovní náčiní. 

Výkonu ale není málo. Že Forester neobsadí levý pruh na německé dálnici asi nikomu nevadí, tohle auto má úplně jiné přednosti – pohodlí, prostornost a terénní schopnosti. Permanentní pohon všech kol ve spojení s nadprůměrnou světlou výškou se postarají o zdolání i toho, co se může zdát nezdolatené. A klidně i s rodinou na palubě a kufrem plným zavazadel. Forester je totiž univerzál, který poslouží jako skvělé rodinné auto. 

Nebudu se tentokrát moc vypisovat, nový Forester jsem měl nedávno, takže mé dojmy najdete zde. Tehdy jsem s ním ale najel jen málo kilometrů, nějakých 300. A spotřebu jsem měl 7,2 l/100 km, což je opravdu slušná hodnota na benzínové velké auto s pohonem všech kol a automatem. Tentokrát jsem najel téměř tisíc kilometrů, takže je spotřeba více vypovídající. A na jaké hodnotě se zastavila? Na 7,2 l/100 km. Takže za sem na sto můžete opravdu jezdit dlouhodobě. 

To, že nabídne skvělý systém EyeSight, který funguje jako naprosto perfektně plynulý adaptivní tempomat a pak má ještě plno bezpečnostních funkcí ani nemusím říkat. Stejně jako, že se světla ukázkově rychle natáčí. I audiosystém s šesti reproduktory (tato výbava nemůže mít devět reproduktorů) hraje dobře, sedačky od starších Foresterů udělaly obří krok kupředu. Nyní mají boční vedení, dlouhé sedáky a jejich sklon si můžete i nastavit. Navíc se díky rozpoznání obličeje automaticky přizpůsobí tomu, kdo nasedá a má uloženou svoji oblíbenou polohu. To je nesmírně praktické.

Výbava Sport přináší více svěžesti ve vzhledu a praktičnosti v interiéru. Nemůžete v ní mít sice vyhřívané zadní sedačky, ale ta omyvatelnost za to stojí. V takové specifikaci vás Forester vyjde na 1 085 000 Kč. A je mi naprosto jasné, že před koupí budou mnozí řešit dilema, zda neušetřit a nepořídit XV, které je menší, ale v terénu také schopné. Nebo moderní Outback, který je sice dražší, ale zase silnější a modernější technologií, díky které nabídne například adaptivní světla a udržení uprostřed jízdního pruhu. Ať se rozhodnete pro jakýkoliv model, máte jisté, že se vždy dostanete tam, kam jedete. A pokud u toho potkáte dalšího subaritstu, tak se pozdravíte. Bez ohledu na model a stáří.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.