Test BMW 630d GT 2018: Hodně blízko sedmičce! (+VIDEO)

Řada 6 možná číslicí patří přesně mezi 5 a 7. BMW 630d GT je však mnohem blíže sedmičce. Prostoru nabízí královské množství a techniku jen tu nejlepší.

Ráno vstát, dát si rychlou snídani a během přípravy kávy aktivovat vyhřívání auta. Dopít kávu a vyrazit do auta, které už vyhřáté poslušně čeká. Ano, přesně tohle jsem si vážně vychutnával. Možná většina majitelů bude parkovat v garáži, já si ale užil možnost aktivace topení přes telefon a opravdu mi to zpříjemnilo život. A nejen to!

BMW 630d Gran Turismo přebírá žezlo po 5 GT a dělá to se vší parádou. Vypadá lépe a využívá ty nejlepší technologie. Dynamickému vzhledu pomáhá zadní velké křídlo, které se vysouvá automaticky při vyšší rychlosti, ale můžete ho vysunout i manuálně tlačítkem. Šestiválcový diesel se k takovému typu auta dokonale hodí, nabídne totiž dojezd přes 800 km a to je to, co u auta zaměřeného na dlouhé cesty chci. Nechci hlučný motor a nutnost tankovat každých 400 kilometrů. Chci dojet co nejdále a mít tak o starost míň.

Tento již důvěrně známý motor nabídne 265 koní s velmi příjemným zvukovým projevem a hlavně úžasným tahem. Můžete využít sportovní režim a proletět pár okresek, k charakteru auta se ale víc hodí komfortní režim, který člověka oddělí od shonu tam venku za okny.

No a pokud budete chtít mít ještě o několik starostí méně, můžete sedět vzadu. Tam je prostoru jak v limuzíně, sedačky se dají polohovat a samozřejmě vyhřívat. Hlavu zaboříte do pohodlného polštářku a pokud řidič nastaví režim Comfort Plus, vyspíte se cestou lépe, než doma.

Já ale raději sedím vepředu. A to tady stojí za to! Interiér je krásný, zvláště ve světlé barvě, jako mělo testované auto. Ovládání navigace a celého systému je jedno z nejlepších, jaké existuje. Nově je možnost příkazy zadávat i dotykově na displeji, vzhledem k dokonalosti ovládání pomocí touchpadu iDrive mi to přišlo zbytečné. Tlačítka klimatizace jsou nově jen dotykové plošky na skle. Vypadá to tak dobře, že na chvíli zapomenu, že dávám vždy přednost mechanickým ovladačům.

Mechanické ovládání je naštěstí stále na ovládání hlasitosti audia, které hraje úžasně, zvláště, pokud se jedná o příplatkové Harman Kardon.

Co ještě nemůžu nechat bez povšimnutí, je adaptivní tempomat. Ten totiž umí převzít informace z  navigace a čtení dopravních značek a nabídnout tak řidiči možnost rychlost převzít. Ale ještě navíc v dostatečném předstihu, auto tak tedy třeba 300 metrů před obcí nabídne změnu rychlosti na 50 km/h (nebo dle nastavené tolerance), řidič ji přijme, ale auto nezačne hned brzdit. Hezky to vypočítá, že začne brzdit až tehdy, aby za značkou začátku obce již byla rychlost ta nastavená. Ale nepojede tak celých 300 metrů před značkou, za to by vás ostatní nenáviděli. To samé platí samozřejmě i naopak při zrychlování z obce. Funkční a geniální!

BMW 630d GT mě nadchlo. Nabídne ohromný kufr, skvělý a úsporný motor, neuvěřitelně místa na zadních sedačkách, krásný interiér, nejmodernější technologie a hlavně – bezrámová okna. To je sice detail, ale pro celkový dojem hrozně důležitý. Pokud chcete GT od BMW, můžete sáhnout po řadě 3. S dostatkem peněz ale jděte do šestky, stojí to za to.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.