Test Subaru Outback 2,5i Limited: Loučí se povedenou limitovanou edicí

Současná generace Subaru Outback končí. Pokud jste doteď nad pořízením váhali, Subaru připravilo lákavou omezenou nabídku, která vám možná pomůže s rozhodováním.

Když mám možnost vyzkoušet Subaru Outback, nikdy neodmítnu. Je to totiž mé oblíbené auto. Ačkoli pro mé potřeby je až zbytečně velké a sám bych si pořídil spíše skvělé XV, mám ho rád. Patří totiž do kategorie zvýšených kombi s pohonem všech kol. Taková auta mají vlastně samé výhody. Vzhledově si na nic nehrají, nabídnou velký kufr a na dálnici nežerou i trávu kolem silnice. 

V případě Subaru Outback ale platí ještě to, že v terénu zvládne více, než leckteré SUV, podvozek je fantasticky pohodlný a když potkáte jiné Subaru, tak vás pozdraví. Kdo jiný vám tohle nabídne?

Nebudu se tu ale rozplývat nad tím, jak je Outback skvělé auto. To jsem dělal už několikrát, takže chválu najdete v předchozích článcích. Pokud jste je však nečetli, tak ve zkratce: Jedná se o velké a bezpečné kombi se světlou výškou 20 centimetrů a symetrickým pohonem všech kol. O pohon se stará atmosférický dvouapůllitr s výkonem 175 koní. Převodovka je vždy automatická Lineartronic. 

Už v základní výbavě získáte vše potřebné a tato výbava vás vyjde na rovný milion. Je v ní třeba systém EyeSight, který se stará o aktivní bezpečnost. A o komfort, protože díky systému dvou kamer zastupuje funkci naprosto perfektně plynulého adaptivního tempomatu. Samozřejmě umí i automaticky zastavit před překážkou a zabránit vyjetí z jízdního pruhu. 

Pasivní bezpečnost je také na skvělé úrovni, takže když už dojde na nejhorší, jste v bezpečí. 

Prostornost je taková, jakou tušíte při pohledu zvenčí. Do všech stran dost místa, cestující vzadu si mohou dát téměř nohu přes nohu. I základní audiosystém hraje výborně, podpora Android Auto a Apple CarPlay je samozřejmostí. A světla svítí výborně a rychle se natáčí. Jen automatická funkce deaktivace dálkových světel občas zaváhá. Tak to byl Outback ve zkratce. 

Tentokrát se zaměřím na výbavu, která je v omezeném množství. A proto se také jmenuje Limited. 

Vozů v této výbavě bude jen 150 a vychází z nejvyšší s názvem Executive. Oproti ní ve výbavě chybí střešní okno a audiosystém Harman Kardon. Název střešní okno přesně odpovídá realitě, nejedná se o žádnou panoramatickou střechu. A já osobně bych se bez něj klidně obešel. Co se týká audia, tam je to složitější. Harman Kardon hraje výtečně, ale i to základní hraje velice slušně. Chvíli jsem nad tím přemýšlel a také bych ho nepotřeboval. 

Zbytek je ve výbavě Limited stejný. Tedy stejný… opticky jiný! Protože tuto Limited edici poznáte na první pohled. Nabídne tmavou mřížku chladiče, chromovaná zrcátka, loga Outback v broušeném provedení, chromový dekor na vnějších klikách, tmavá osmnáctipalcová kola a stříbrné ochrany předního a zadního nárazníku. U tohoto prvku se však trochu obávám praktičnosti, jelikož je Outback auto, které se nebojí terénu, aby tyto stříbrné ochrany nezažily blízký kontakt například s nějakým kamenem. Pak bude vidět černý plast pod stříbrným lakem. 

Nejen exteriér je specifický, interiér také rozpoznáte. V něm jsou speciální kožené potahy sedadel Ultraseade a opravdu moc hezky vypadající tmavě stříbrné provedení dekorativních panelů na přístrojové desce a dveřích. 

A kolik za to? 1 065 000 Kč. Což je o 65 tisíc více, než stojí základí výbava. A o 65 méně, než stojí nejvyšší. Takže cenově je Limited přesně uprostřed, ale nabídne prvky z nejvyšší výbavy a hlavně originalitu, jelikož je to speciální edice. Pokud jste tedy přemýšleli, zda si Outback v současné generaci pořídit, doporučuji to udělat a zvolit tuto výbavu. Pokud však budete chtít ušetřit, i základ za milion vás nezklame. A koneckonců ani XV není vůbec špatná volba. 

Já už se nemohu dočkat nové generace. Tu současnou mám rád, je ale pravda, že vypadá už dost dlouho stejně. Neříkám, že nová bude nějaká designová revoluce, ale omlazení Outbacku určitě prospěje. Pokud bych ale v této době kupoval takové auto, sáhnu po současné generaci. Obecně se totiž říká, že končící generace bývá už perfektně odladěná, zatímco ta nová na vychytání ještě čeká. To v tomto případě samozřejmě nemusí platit, ale jde to tak brát.

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.