Test Toyota Supra 2.0: I se čtyřválcem pod kapotou je naprosto skvělá

Někdo možná řekne, že je Toyota Supra jen převlečené BMW Z4 a tahle navíc pouze se čtyřválcem pod kapotou. Odlišností je ale dost a jízda je opravdu vynikající.

To s BMW je samozřejmě pravda. Ale… otázka zní, zda to něčemu vadí. Podle mě vůbec ne. Řekl bych to tak, že Toyota hybridy umí výtečně. A tohle je také takový hybrid. Pokud někdo nechce Z4, protože je třeba moc usedlá, má tu Supru. A ta rozhodně usedlá není!

Snad ještě nikdy se mi nestalo, že by mi auta uhýbala i na okresce. Že občas nějakému „vzhledově rychlému“ autu uhýbají na dálnicích, to se stane, ale se Suprou se mi to stalo i na okresce, kdy pomalejší auto zajelo na krajnici a nechalo mě předjet. Já to vlastně chápu, když ji vidíte ve zpětném zrcátku, je to rozhodně zajímavý pohled. 

Velká světla, velké otvory, dlouhá kapota. Zadní část ale nevypadá o nic méně výrazně a dynamicky. Vzhledem k tomu, že tu uvidí většina ostatních účastníků provozu, se to hodí. Žádné výrazné křídlo, prostě tak akorát. Design sice výrazný a dynamický, ještě ale ne nějak přeplácaný. 

K dispozici jsem měl limitovanou edici Fuji, takže bílou barvu auta, červená zrcátka a černá kola. V interiéru bylo také dost červené. A také dost BMW. Vlastně na co sáhnete, to pochází z Německa. Vadí to však něčemu? Tohle je vlastně perfektní kombinace. Já se rozhodně nechci Toyoty nějak dotknout, ale viděli jste jejich infotainment? Jsem moc rád za ten od BMW!

Sedačky jsou naprosto perfektní. Sedí se téměř na zemi, polohovat se dají do všech směrů a v zatáčkách parádně podrží. Pokud ale vážíte 150 kilogramů, nebude to to pravé auto pro vás. Když už se do sedačky nějak dostanete, nejsem si jistý, zda se dostanete z auta. Ale kdo by vlastně chtěl ven…

Materiály nikoho nezklamou, kam oko dohlédne a ruka dosáhne jsou měkčené a kvalitní. Mezi kufrem, který nabídne 290 litrů, a kabinou, není žádná přepážka. Což znamená dvě pozitivní věci a jednu negativní. Uvnitř výborně slyšíte zvuk z výfuků. A že je rozhodně co poslouchat! A také celkem pohodlně dosáhnete do kufru, pokud tam máte třeba kapesníky v batohu a nechce se vám jít venkem. Nevýhoda je ta, že pokud je tam něco uvolněného a dělá to rámus, slyšíte to. No a při prudkém brzdění by se to mohlo ocitnout i u vás vepředu, to se mi ale nestalo. 

Pojďme k tomu čtyřválci. Pod kapotou můžete mít i šestiválec. Ten nabídne 340 koní, zatímco čtyřválec 258. Stejně tak i vyšší točivý moment, tedy 500 proti 400. Maximální rychlost je u obou stejná, klasických 250 km/h. A zrychlení na sto zvládne šestiválec za 4,3 a čtyřválec za 5,2. Asi si zatím říkáte, že je to jasná volba. Šestiválec je ve všem lepší. Je tu ale otázka ceny a toho, že menší z motorů je prostě fantastický. 

O dva válce chudší motor je o 550 tisíc levnější, Supra vás tak vyjde na 1 250 000 Kč. Má fantastický zvuk, úžasný projev a spotřebu téměř z říše snů. Můj průměr při běžném ježdění byl nějakých 7,7 litru! A to jsem se neloudal! Auto ani náznakem není pomalé, skvěle se řídí a právě třeba pro mě konkrétně je tahle porce výkonu tak akorát. Je to jen můj pohled na věc, ale já nemám rád až moc silná auta. Neříkám, že se 340 koňmi je Supra nějaká bestie, ale těch 258 mi naprosto vyhovovalo. 

Chápu, že ale tohle auto vypadá, že je silné a má pod kapotou minimálně šestiválec. A mít ho může. Možná si ho ale někdo nepořídí kvůli samotnému motoru, což zní trochu zvláštně, nechte mě to vysvětlit. S motorem je totiž spojená výbava. Čtyřválci je tak odepřeno mít třeba adaptivní tempomat, head-up displej, adaptivní světlomety. A nebo třeba osvětlenou schránku u spolujezdce, toto světlo má totiž nejspíš takovou spotřebu, že vyžaduje dva další válce. Ne, legraci stranou, to je naprostý detail. Ale ty další věci ne. Rozdílů je výbavách je samozřejmě více, napsal jsem jen ty, které by u mě hrály roli. 

Někdo si může říct, že je to přeci sporťák, tak na co adaptivní tempomat. To i pro mě bylo překvapením, ale když jsem auto vyzvedl, potřeboval jsem jet rovnou do Plzně po dálnici. A byl jsem nadšený z toho, jak je auto v těchto podmínkách pohodlné. Prostě pohodové GT. Spokojeně jsem si jel většinu času v levém pruhu, provoz přede mnou vzorně uhýbal do pravého pruhu a já přijel do cíle rychle a naprosto nerozlámaně. Proto by byl adaptivní tempomat fajn. 

Primárně je Supra ale sportovní a to plní naprosto úžasně. Součástí edice Fuji je paket Sport, který si jinak můžete k slabší verzi za 80 tisíc připlatit. Beru ho jako povinný příplatek, protože obsahuje adaptivní podvozek, aktivní sportovní diferenciál a sportovní brzdy. Jízda je pak opravdu radost. Už nastartování vykouzlí úsměv na tváři, z výfuků jde krásný zvuk. Trocha klidné jízdy pro zahřátí motoru a pak šlápnout na plyn. 

Převodovka podřadí, auto zakřičí do výfuku a vy letíte vpřed. Zatáčka před vámi? No paráda! Trochu důrazněji na brzdy, aby zabraly tak, jak chcete, natočit volant a na výjezdu dát plný plyn. Zadek se možná trochu sklouzne, ale není to nic, co by bylo nějak nečekané, nebo záludné. A vy jedete k další zatáčce a zkusíte ji projet ještě rychleji, což nebude problém. 

No a na sportovní režim je to ještě lepší. Převodovka drží vzorně vyšší otáčky a rozhodně se nebojí podřadit už při lehkém přidání plynu. Nemusíte nic řešit, jen zmáčknete velké tlačítko sport a je to. Vše se nastaví dle vašich preferencí, jelikož je tento režim konfigurovatelný. 

Fascinovalo mě, jak je auto perfektně čitelné. Nejsem žádný jezdec, který by se vyžíval v jízdě bokem. A ze silnějších zadokolek mám upřímně trochu strach. Ten v tomto případě ale nebyl vůbec na místě. Auto zatočí přesně tam, kam chcete. Reaguje okamžitě a jistě. Svůj podíl na tom má i optimální rozložení hmotnosti 50 na 50. 

Při takové zábavě na okreskách by se hodilo mít lepší přehled o rychlosti. Jistě, primární je otáčkoměr a tako je to i v budíkách, head-up displej by se hodil. Ten je však jen pro silnější verzi. 

Dalo by se říct, že za 550 tisíc navíc získáte plno výbavy, plus dva válce jako bonus. Nebo obráceně, dva válce, více výkonu a výbavu jako bonus. Já bych se ale klidně spokojil se čtyřválcem. Chybějící prvky výbavy bych považoval za detaily, připlatil za paket Sport, ušetřil 430 tisíc a ty bych moc rád projezdil. To by bylo hodně veselých kilometrů! Ale kdo ví, třeba je šestiválcová verze naprosto fantastická a až ji někdy vyzkouším, budu mluvit jinak. Uvidíme. 

Tomáš Devera

Na Roadblogu jsem autorem veškerých textů, fotek i videí, pokud není uvedeno jinak.